شناسهٔ خبر: 33116835 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

ظرفیت های معدنی فارس و تجربه اوکراین در صنایع معدنی می تواند فصل جدیدی در روابط دو کشور بگشاید

صاحب‌خبر -

استاندار فارس با بیان اینکه استان فارس در زمینه صنایع معدنی و معدن از توانمندی ویژه ای برخوردار است، گفت: وجود منابع معدنی غنی در استان و تجربه اوکراین در زمینه صنایع معدنی می تواند فصلی جدید در همکاری‌های دو کشور آغاز کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، عنایت الله رحیمی استاندار فارس در دیدار با سرگئی بوردیلیاک سفیر کشور اوکراین در ایران به توانمندی‌های بی‌شمار استان فارس اشاره کرد و این ظرفیت ها را زمینه ای مناسب برای توسعه تبادلات دو کشور دانست.

وی با بیان اینکه تبادلات و موافقت نامه ها بین استان فارس و کشور اوکراین باید در چارچوب توافقات ملی صورت گیرد، افزود: تصمیمات کمیسیون هایی که بین دو کشور تشکیل شده باید به سمت اجرایی شدن پیش برود و تنها روی کاغذها باقی نماند.

رحیمی با بیان اینکه از معذوریت ها و محدودیت هایی که در تبادلات اقتصادی با کشورهای دوست و همسایه ایجاد شده است آگاهیم بر لزوم تدوین راهکارهایی مناسب برای ایجاد ارتباط بیشتر تاکید کرد و در ادامه گفت: با توجه به اینکه محدودیت های بین المللی در صنعت گردشگری کمتر وجود دارد این زمینه را از بهترین بخش هایی دانست که می‌توان در روابط دو کشور بر آن متمرکز شد.

استاندار فارس همچنین به ظرفیت های متنوع و گسترده فارس در حوزه گردشگری از جمله، گردشگری تاریخی، اکوتوریسم، توریسم درمانی و... اشاره کرد و گفت: استان فارس پذیرای گردشگران کشور اوکراین است.

وی با اشاره به مشکلاتی که ممکن است در زمینه صدور ویزا و روادید برای گردشگران ایجاد شود، ابراز امیدواری کرد همان گونه که جمهوری اسلامی ایران در گردشگری میان دو کشور آماده تسهیل این امر است، کشور اوکراین نیز سفر شهروندان ایرانی به این کشور را تسهیل کند.

رحیمی همچنین با بیان اینکه استان فارس در زمینه صنایع معدنی و معدن از توانمندی ویژه ای برخوردار است، عنوان کرد: وجود منابع معدنی غنی در استان و تجربه اوکراین در زمینه صنایع معدنی می تواند فصلی جدید در همکاری‌های دو کشور آغاز کند.

وی به ظرفیت های کشاورزی استان فارس نیز اشاره و خاطر نشان کرد: استان فارس و کشور اوکراین می توانند در زمینه تبادلات علمی و صادرات و واردات محصولات کشاورزی نیز باب همکاری را بگشایند.

استاندار فارس تاکید کرد: ایران همکار اقتصادی و شریک قابل اعتمادی برای کشور اوکراین خواهد بود.

رحیمی همچنین از وجود فرصت های سرمایه گذاری در حوزه نفت و گاز در استان فارس سخن گفت و در ادامه یادآور شد: اوکراین در زمینه توسعه حمل و نقل ریلی و قطار شهری نیز می‌تواند تامین کننده نیازمندی های استان باشد.

در این دیدار سرگئی بوردیلیاک، سفیر اوکراین در جمهوری اسلامی ایران نیز ضمن تاکید بر توسعه روابط دو کشور به ظرفیت های استان فارس اشاره کرد و افزود : توجه به ظرفیت های منطقه ای و گسترش روابط در چارچوب اتاق های بازرگانی و استانداری ها مناسبت ترین روش برای توسعه روابط دو کشور در شرایط کنونی است.

وی همچنین از آمادگی اوکراین برای خواهرخواندگی شهر لیودر این کشور با شیراز خبر داد و از استاندار فارس خواست در آینده نزدیک به کشور اوکراین و شهر لویو سفر کند.
انتهای پیام/م

دیدار استاندار فارس و سفیر اوکراین در ایران 

نظر شما