شناسهٔ خبر: 33116600 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

خبرهای وحشتناک درباره اعدام مبلغان عربستانی توسط آل‌سعود

پسر«سلمان العوده» مبلغ عربستانی بازداشت شده می‌گوید، خبرها و اطلاعات وحشت‌آوری درباره قصد مسئولان ریاض برای اعدام شخصیت‌های دینی و فعالان عربستانی بازداشت شده و در راس آنها پدرش به دستشان رسیده است.

صاحب‌خبر -

چند روز پیش بود که شبکه تلویزیونی الجزیره اعلام کرد آل‌سعود بعد از ماه رمضان سه مبلغ مشهور عربستانی به نام‌های عوض القرنی، سلمان العوده و علی العمری را به دلیل انتقاد یا حتی پیشنهاد! گردن خواهند زد. به عنوان مثال جرم العوده این بود که به سعودی پیشنهاد داد، با قطر آشتی کند!
حالا پسر سلمان «العوده» به این خبر واکنش نشان داده است. به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه خبری الجزیره، عبدالله، پسر سلمان العوده، گفته: «خبرها و اطلاعات وحشت‌آوری درباره قصد مسئولان ریاض برای اعدام برخی شخصیت‌های دینی و فعالان عربستانی بازداشت شده و در راس آنها پدرم به خانواده رسیده است.» طبق اعلام وی، خانواده العوده تاکید می‌کند که هیچ‌گونه اطلاعی در این زمینه ندارد اما دادستانی کل عربستان هنوز خواستار اجرای حکم اعدام برای پدر و نیز عوض القرنی و علی العمری، دو مقام دیگر شده است.
اما درست در همان ایامی که ترامپ اعلام کرده با دور زدن کنگره به ریاض و ابوظبی سلاح می‌فروشد، جیم مک گاورن، نماینده دموکرات کنگره آمریکا به عربستان درباره نتیجه اجرای حکم اعدام این سه مبلغ هشدار داد و در بیانیه شدید اللحنی تبرئه آنها از تمامی اتهامات مطرح شده را خواستار شد. همچنین حساب کاربری «زندانیان عقیده» در عربستان توییت کرده، به اطلاعاتی دست یافته که شبکه ۲۴ تلویزیون عربستان قصد داشته ویدیویی را که پس از شکنجه تصویربرداری شده بود، پخش کند، در آن ویدیو علی العمری، یکی از مبلغان بازداشت شده درباره ارتباط خود با یک «گروهک تروریستی» متشکل از سلمان العوده، عوض القرنی، عبدالعزیز الفوزان، جمال خاشقجی و تعدادی دیگر صحبت می‌کند!
این حساب کاربری تاکید می‌کند رسوایی قتل خاشقجی مسئولان عربستانی را مجبور به بازگشت کرد. همچنین حساب کاربری یاد شده توییت کرده، این اولین باری نیست که مسئولان ریاض یکی از زندانیان عقیدتی را پس از شکنجه مجبور به ضبط ویدیو می‌کنند، پیش از این نیز آنها افراد دیگری را با تهدید به شکنجه یا تهدید اعضای خانواده‌شان و یا با دادن مواد مخدر مجبور کرده بودند، اعترافات دروغینی را در برابر دوربین بیان کرده و مسئولیت جنایاتی که انجام نداده‌اند را بپذیرند تا در ادامه حکم‌هایی علیه آنها صادر شوند. 

برچسب‌ها:

نظر شما