شناسهٔ خبر: 33116443 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: العالم | لینک خبر

انهدام سکو‌های موشکی تروریست‌ها در حماه و ادلب

ارتش سوریه در واکنش به ادامه حملات و تجاوزات تروریست‌ها و نقض توافق منطقه کاهش تنش، سکوهای موشکی تروریست‌ها در ریف حماه و ادلب واقع در شمال غربی این کشور را منهدم کرد.

صاحب‌خبر -

العالم - سوریه

یگان‌های ارتش سوریه به نقض توافق منطقه کاهش تنش از سوی گروه‌های تروریستی واکنش نشان دادند و خسارت‌های سنگینی را به تروریست‌های مستقر در حومه شمالی حماه و حومه جنوبی ادلب وارد کردند.

نیروهای ارتش سوریه با انجام عملیات متمرکز در محورهای تحرکات گروه‌های تروریستی وابسته به «جبهه النصره» در شهرک‌های «اللطامنه»، «کفرزیتا» و «الهبیط» واقع در حومه‌های شمالی حماه و جنوبی ادلب، سکوهای موشکی آنها را هدف قرار دادند.

خبرگزاری سانا در این رابطه گزارش داد عملیات ارتش سوریه به کشته و زخمی شدن شماری از تروریست‌ها و انهدام اسلحه، تجهیزات، سکوهای موشکی و تسلیحات آنها منجر شد.

همزمان، گروه‌های تروریستی روز شنبه چند راکت به مناطق مسکونی و منازل غیرنظامیان در شهر «السقلیبه» و شهرک «عین الکروم» در حومه شمالی حماه شلیک کردند که در پی آن، خسارات گسترده‌ای به اموال عمومی و خصوصی و زیرساخت‌ها وارد شد.

حملات راکتی تروریست‌ها به مناطقی در ریف شمال غربی حماه به تخریب منازل مسکونی و آتش‌سوزی محصولات کشاورزی منجر شد.

نیروهای ارتش، دیروز جمعه نیز مخفیگاه ها و خودروهای تروریست‌های «جبهه النصره» را در «خان شیخون»، الهبیط، «احراش قریه عابدین»، حومه «حاس» و «کفرنبل» در حومه ادلب هدف قرار دادند و شماری از تروریست های جبهه النصره را در «قسطون»، «المغیر»، اطراف «کفرنبوده» و «الصیاد» در حومه شمالی حماه از پای درآوردند.

نیروهای ارتش سوریه و متحدان آن از 16 اردیبهشت ماه گذشته عملیات پاکسازی شمال و شمال غربی حماه را که در مجاورت جنوب استان ادلب قرار دارد، آغاز کردند.

نیروهای سوری طی چند روز گذشته موفق شدند شهرک‌ها و مناطقی مانند «قلعه المضیق و کفرنبوده» را آزاد کنند که از مقرهای مهم ارتباطی گروه‌های تروریستی «جبهة النصره و جیش العزه» در حماه به شمار می‌رود.

فارس

نظر شما