شناسهٔ خبر: 33116369 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

مردم چین گوشی‌های آیفون خود را به سطل زباله انداختند +فیلم

چینی‌ها برای مقابله با سیاست‌های دونالد ترامپ در قبال هوآوی و در جهت حمایت از این شرکت، گوشی‌های آیفون خود را به سطل زباله انداختند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، مردم چین در یک حرکت میهن پرستانه و در جهت حمایت از شرکت هوآوی به صورت نمادین در سراسر کشور خود، گوشی‌های آیفون را دور ریختند و به جای آن‌ از تلفن‌های همراه هوآوی حمایت کردند.

بیشتر بخوانید: گوگل دسترسی گوشی‌های هوآوی به سیستم عامل اندروید را محدود می‌کند

بسیاری از شرکت‌های بزرگ فناوری در آمریکا که یکی از بزرگ‌ترین آن‌ها شرکت گوگل است، پس از تصویب قوانین تجاری جدید با شرکت‌های چینی مجبور به لغو تمامی قراردادهای خود با این شرکت‌ها شدند و از ارائه هر گونه خدمات پشتیبانی به چینی‌ها دست کشیدند. در میان این شرکت‌های چینی هوآوی بیش از همه مورد غضب دونالد ترامپ و دیگر دولت مردان آمریکایی قرار گرفته است. رئیس جمهور آمریکا بارها هوآوی را متهم به جاسوسی از شهروندان آمریکایی با استفاده از گوشی‌های هوشمند خود کرده است.

به نظر می‌رسد سیاست مداران آمریکایی بدون درک درست از میزان سرمایه گذاری‌های گسترده هوآوی در صعنت فناوری آمریکا، تنها برای به زانو درآوردن چینی‌ها، تیشه به ریشه خود می‌زنند. پس از این گونه اقدامات از سوی شرکت‌های آمریکایی، احساسات آحاد مختلف مردم در چین برانگیخته شده است و در اولین گام جدی خود برای مقابله با آمریکا و حمایت از شرکت هوآوی گوشی‌های آیفون خود را به صورت نمادین دور انداخته و از گوشی‌های هوشمند هوآوی حمایت کردند.

مردم چین گوشی‌های آیفون خود را به سطل زباله انداختند +فیلم

تعدادی از سیاست مداران و مدیران ارشد چینی  از این اقدام مردم خود حمایت کرده و آن‌‌ها نیز آیفون‌های خود را به سطل زباله انداختند. وانگ‌ژی‌شین مدیر عامل یکی از شرکت‌های بزرگ تولیدکننده ماژول انرژی خورشیدی در چین، یکی از مقامات ارشدی است که پس از دور انداختن آیفون خود به سمت استفاده از گوشی‌های هوآوی روی آورده است.

بسیاری از مردم چین گوشی‌های هوآوی را در زمینه‌های مختلف مانند کیفیت عکاسی و قدرت پردازش، قوی‌تر از گوشی‌های آیفون دانسته و حمایت همه جانبه خود از هوآوی و دیگر محصولات کشورشان را اعلام کردند. در ادامه فیلمی از برخورد چینی‌ها با گوشی‌های آیفون را مشاهده می‌کنید:

mp4
<div id="video-display-embed-code"><script src="https://www.yjc.ir/fa/news/play/embed/6945711/9963447?width=400&height=300"></script></div>

انتهای پیام/

حمایت همه جانبه مردم چین از شرکت هوآوی

نظر شما