شناسهٔ خبر: 33115937 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

پولی شدن امکانات تفریحی آموزش‌وپرورش قم نگران‌کننده است

R7854/P/S6,62/CT7

در جلسه شورای آموزش‌وپرورش از پولی شدن امکانات تفریحی آموزش‌وپرورش و عدم امکان استفاده دانش آموزان کم‌بضاعت از این تجهیزات انتقاد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، جلسه شورای آموزش‌وپرورش عصر امروز با حضور معاونان استاندار در سالن جلسات استاندار برگزار و در آن برنامه‌های اوقات فراغت تابستان سال جاری بررسی شد.

معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم در این جلسه، اظهار داشت: نگاه به راهیان نور باید نگاه سرمایه‌گذاری باشد چراکه اگر اعتباری در این زمینه صرف می‌شود به‌صورت مستقیم در تربیت و غنای معرفتی دانش آموزان ارتباط دارد.

موانع اعتباری راهیان نور تدبیر شود

یونس عالی پور ادامه داد: قم تنها استانی بوده که در زمینه تأمین اعتبارات راهیان نور با مشکل همراه است و باید تدبیری برای آن اندیشیده شود.

وی با انتقاد شدید از پولی شدن امکانات تفریحی آموزش‌وپرورش گفت: به دلیل پولی بودن امکانات تفریحی آموزش‌وپرورش فرزندان افراد بی‌بضاعت و حاشیه‌نشین امکان استفاده از آن‌ها را نداشته و عملاً در معرض آسیب‌های اجتماعی قرار می‌گیرند.

معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم خاطرنشان کرد: سازمان برنامه و مدیریت استان باید نسبت به سفر راهیان نور نگاه بهتری داشته باشد و وضعیت استان قم را نیز مانند استان‌های دیگر قلمداد کند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان قم نیز در پاسخ به درخواست معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم در تأمین اعتبارات سفر راهیان نور تأکید کرد: اعتبارات استانی در چه محلی هزینه شود را قانون و اولویت‌های استان مشخص می‌کند.

محمود نوربخش گفت: محل هزینه اعتبارات هزینه‌ای در قانون به‌صورت کامل مشخص‌شده و هزینه اعتبارات راهیان نور نیز در سال‌های گذشته درمجموع پرداخت‌شده است.

برنامه‌های اوقات فراغت در 400 مدرسه قم اجرا می‌شود

معاون فرهنگی و تربیتی اداره کل آموزش‌وپرورش استان قم نیز در این جلسه، تأکید کرد: از 20 تیرماه برنامه اوقات فراغت در 400 مدرسه استان پیش‌بینی‌شده است، این برنامه‌ها تا اوایل 15 شهریورماه ادامه خواهد داشت.

ناصر حمزه‌ای ادامه داد: برنامه‌های اوقات فراغت قم در 5 محور اصلی  مهارت‌های  فرهنگی، هنری، فعالیت‌های نشاط‌آور، اردوها و بازدیدهای مختلف پیش‌بینی‌شده است.

وی تأکید کرد: سال گذشته 38 هزار نفر پایگاه‌های تابستانی آموزش‌وپرورش شرکت کردند و پیش‌بینی می‌شود امسال تعداد آن‌ها 5 هزار نفر بیشتر شود.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان قم نیز عنوان کرد: امکانات گرمایشی و سرمایشی مدارس قم  نوسازی و به‌روز شده است، شوری آب در قم سبب افزایش استهلاک و هزینه‌های ناشی از تعمیر و نگهداری این وسایل در سطح مدارس شده است.

حمیدرضا شیخ‌الاسلام مدارس فرسوده استان را مورد توجه قرار داد و تأکید کرد: 40 مدرسه استان قم کاملاً فرسوده و قدیمی بوده که باید تدبیر درستی برای نوسازی و یا احداث مدارس جدید به‌جای آن‌ها در سطح مسئولان استان اندیشیده شود.

وی خاطرنشان کرد: نصب و راه‌اندازی تجهیزات روشنایی و همچنین دوربین‌های مداربسته در سطح مدارس استان اجتناب‌ناپذیر است، تجهیزات و منابع آب گرم 10 مدرسه استان نیز نیازمند تعمیرات اساسی است.

انتهای پیام/ن

نظر شما