شناسهٔ خبر: 33115779 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

تداوم اقدام‌های اسلام ستیزانه در آلمان با حمله به مسجدی در شهر «هاگن»

در ادامه اقدام‌های اسلام ستیزانه در آلمان، مسجدی در یکی از شهرهای این کشور مورد حمله قرار گرفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در ادامه اقدام‌های اسلام‌ستیزانه در اروپا به ویژه «آلمان»، یک فرد ناشناس خسارت قابل توجهی را به مسجدی در «هاگن» از شهرهای ایالت «نورث راین-وستفالن»  وارد آورد.

خبرگزاری «آناتولی»  شنبه به نقل از سرپرست  مسجد جامع نوشت که این حمله ساعت 10 صبح به وقت محلی انجام شد و مهاجم با آتش زدن سطل زباله و کارتن‌های اطراف، خسارت‌های  قابل توجهی را به این مکان مقدس وارد آورد.

وی در توضیح این حادثه گفت بعد از آتش سوزی، مسجد پر از دود شد و تمام مبلمان این مسجد از بین رفت. 

سرپرست این مسجد در ادامه افزود که در بازبینی دوربین‌های مداربسته توسط پلیس یک مظنون نزدیک در ورودی مسجد و هنگامی‌که در حال بیرون آوردن وسیله‌ای بود، مشاهده شد.

 

 

این مسجد متعلق به جامعه بین المللی اسلامی (IGMG)، یکی از بزرگترین انجمن‌های مسلمانان ترکیه‌ای مقیم در آلمان است.

آلمان با جمعیت  81.8 میلیون نفری، دومین کشور از حیث جمعیت مسلمان ساکن در اروپا بعد از فرانسه است و متاسفانه آمارها از افزایش اقدام‌های ضد اسلامی در این کشور حکایت دارند به طوری که در جدیدترین گزارش‌های رسمی دولت آلمان آمده که تنها در سال 2017، 950 حمله به مسلمانان و مساجد این کشور صورت گرفته است.

وزارت کشور آلمان در گزارش خود بیشترین حمله‌ علیه مسلمانان را به گروه‌های راست افراطی نسبت داد به طوری‌که  دست‌کم 33 مسلمان در این حملات مصدوم شدند. حمله به «زنان محجبه» و مساجد و دیگر موسسه‌های مسلمانان از دیگر حوادث اسلام ستیزانه در این کشور بود.

چندی قبل نیز گروهی از مهاجمان ناشناس به مسجد در حال ساختی در شهر «دویسبورگ» در غرب آلمان حمله کرده  و ضمن آسیب رساندن به بنای این مکان مقدس، شعارها و علائمی با مضامین نژادپرستانه بر دیوار بنای این مسجد بر جا گذاشتند.

 

 

خبرگزاری «آناتولی» در  این زمینه  نوشت که حمله کنندگان علامت «ستاره داوود» (نشان دین یهود) را بر دیوار مسجد «مولانا» وابسته به جامعه موسوم به «دیدگاه اسلامی-ترکی» کشیدند. (جزئیات بیشتر)

رهبران مسلمان آلمان بارها نگرانی عمیق خود را از اقدام‌های اسلام‌ستیزانه و حمله به مساجد و مراکز اسلامی را بیان کرده و تشدید تدابیر امنیتی در حفاظت از این مراکز را خواستار شده‌اند.

انتهای پیام/

نظر شما