شناسهٔ خبر: 33115264 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفرینش | لینک خبر

خبر

صاحب‌خبر -

 هشدار مقام‌هاي آمريکايي به ترامپ در مورد افزايش تنش با ايران

مقام‌هاي آمريکايي به ترامپ در مورد رويارويي نظامي با ايران هشدار دادند.

به گزارش ايلنا به نقل از اسپوتنيک، 76 ژنرال، دريادار و سفيران در نامه‌اي سرگشاده به ترامپ، به وي درباره افزايش تنش با ايران هشدار دادند.

اين مقام‌هاي آمريکايي در اين نامه نوشتند: جنگ با ايران نتايج فاجعه‌باري در خاورميانه به همراه خواهد داشت و همچنين آمريکا را به لحاظ مالي، انساني و ژئوپوليتيک، در يک جنگ پر هزينه وارد مي‌کند. تهديدهاي نظامي هرگز به تغيير رفتار ايران منجر نخواهد شد.

معاون وزير خارجه کويت:

بايد براي آرام کردن اوضاع منطقه تلاش کنيم

معاون وزير خارجه کويت بر تلاش کشورش براي آرام کردن اوضاع منطقه تاکيد کرد.

به گزارش ايلنا به نقل از ميدل ايست مانيتور، «خالد الجارالله» معاون وزير خارجه کويت، در مورد تحولات منطقه گفت: تحولات سريعي در منطقه در حال وقوع است ما اميدواريم اين تحولات نتايج و عواقب فاجعه‌باري نداشته باشد.

وي افزود: اين اطمينان وجود دارد با عقل و درايت، اوضاع منطقه به سمت آرام شدن پيش برود و رويارويي در منطقه رخ نخواهد داد. ما با نهايت هوشياري تحولات منطقه را بررسي مي‌کنيم و براي آرام کردن اوضاع تلاش خواهيم کرد.

سودان در آستانه اعتصاب عمومي

مخالفان سوداني با برپايي راهپيمايي و تظاهرات، خواستار اعتصاب عمومي در کشور شدند.

به گزارش آنا از اليوم‌السابع، مخالفان سودان که ائتلاف «قوي الحرية و التغيير» (گروه‌هاي خواستار آزادي و تغيير) را تشکيل داده‌اند، از مردم کشورشان خواستند تا به موج اعتصاب عمومي بپيوندند.

در بيانيه‌ مخالفان سوداني آمده است: «از مردم سودان مي‌خواهيم تا براي آزادي کشور روزهاي سه‌شنبه و چهارشنبه به خيابان‌ها بريزند تا شوراي نظامي مجبور به تحويل قدرت به مردم شود».

تاکيد عمران خان بر جلوگيري از افزايش تنش‌ در منطقه خليج فارس

نخست وزير پاکستان بر ضرورت مقابله با افزايش تنش در خليج فارس تاکيد کرد.به گزارش ايلنا به نقل از رويترز، عمران خان نخست‌وزير پاکستان در مورد افزايش تنش‌ها ميان ايران و آمريکا در منطقه خليج فارس هشدار داد.

در بيانيه دفتر عمران‌خان در اين خصوص آمده است: جنگ راه حل مشکلات نيست. افزايش تنش‌ها در منطقه‎اي که هم‌اکنون هم بي‌ثبات است به نفع هيچ‌کس نيست. همه طرف‌ها بايد در نهايت خوشتنداري در شرايط فعلي اقدام کنند.

برچسب‌ها:

نظر شما