شناسهٔ خبر: 33115257 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفرینش | لینک خبر

خبــــر

صاحب‌خبر -

 يورو نيوز خبر داد؛

پمپئو براي مذاکره درباره ايران به اروپا برمي‌گردد

وزير امور خارجه آمريکا براي مذاکره درباره ايران به آلمان، سوئيس و انگليس سفر مي کند.

به گزارش مهر به نقل از يورو نيوز، «مايک پمپئو» وزير خارجه ايالات متحده آمريکا که اوايل ماه مه سفر اروپايي خود را نيمه کاره رها کرده بود تا به عراق سفر کند، بار ديگر به اروپا باز مي گردد.

وزير خارجه آمريکا سفر اروپايي خود را از پنجشنبه 30 مه آغاز مي کند و در نخستين مرحله از سفرش به برلين سفر مي کند تا با «آنگلا مرکل» صدر اعظم آلمان و «هايکو ماس» وزير خارجه اين کشور، ديدار کند.

پمپئو سپس به سوئيس مي رود تا با ايگنازيو کاسيس همتاي سوئيسي اش ديدار کند. پمپئو سپس در تاريخ 3 مه به لاهه سفر مي کند تا به همراه مارک روت نخست وزير هلند در نهمين نشست جهاني کارآفريني شرکت کند.

سفر اروپايي مايک پمپئو در لندن پايان خواهد يافت، جايي که او به دونالد ترامپ رئيس جمهوري ايالات متحده آمريکا ملحق خواهد شد که قرار است از 3 تا 5 ژوئن در بريتانيا ديدار کند.

ادعاي جديد بولتون:

کره شمالي قطعنامه‌هاي سازمان ملل را نقض مي‌کند

مشاور امنيت ملي رئيس‌جمهور آمريکا مدعي شد که کره شمالي ناقض قطعنامه‌هاي شوراي امنيت سازمان ملل بوده و اين پيونگ‌يانگ است که تن به مذاکره نمي‌دهد.

به گزارش آنا از واشنگتن‌پست، جان بولتون ادعا کرد که کره شمالي با دست زدن به آزمايش موشک‌هاي بالستيک خود در ماه جاري قطعنامه‌هاي شوراي امنيت سازمان ملل را نقض کرده است.

وي ادامه داد که دونالد ترامپ مصمم است که فشار تحريم‌ها بر پيونگ‌يانگ را تا به شکست کشاندن کره شمالي ادامه دهد.

وزارت خارجه کره شمالي آمريکا را در به شکست کشاندن گفتگوهاي هانوي بين ترامپ و رهبر کره شمالي مقصر دانست.

برچسب‌ها:

نظر شما