شناسهٔ خبر: 33114187 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

ابتلای ۴۰۰۰ نفر به فشارخون در گرمسار

خبرگزاری صداوسیما

رئیس شبکه بهداشت و درمان گرمسار از اجرایی شدن طرح بسیج ملی کنترل فشارخون در این شهرستان خبر داد و گفت: چهار هزار نفر در گرمسار مبتلابه بیماری فشارخون هستند.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری صداوسیما، علی عرب آرادانی با اشاره به اینکه بالغ‌ بر ۴۵هزار و ۵۰۰نفر از مجموع جمعیت این شهرستان در این جامعه آماری قرار دارند افزود: تا کنون چهار هزار نفر از افراد مبتلابه بیماری فشارخون در این شهرستان شناسایی شدند که تحت نظر پزشک متخصص قرار دارند.
وی از اجرای طرح «بسیج ملی کنترل فشارخون» به‌صورت رایگان، در این شهرستان خبر داد و افزود: کنترل برخی بیماری‌های غیر واگیر مانند فشارخون و دیابت مهم‌ترین سیاست شبکه بهداشت و درمان گرمسار است.
رئیس شبکه بهداشت و درمان گرمسار بابیان اینکه این طرح از ۲۷ اردیبهشت‌ماه آغازشده و تا ۱۵ تیرماه ادامه دارد ابراز داشت: در حال حاضر این طرح در مرحله اطلاع‌رسانی قرار دارد و هم‌زمان با ایام ماه مبارک رمضان عملیات شبکه بهداشت و درمان برای اجرای این پویش ملی آغاز می‌شود.
عرب آرادانی از ساماندهی پایگاه‌های ثابت و سیار برای کنترل فشارخون در جامعه هدف این طرح خبر داد و افزود: فرهنگ‌سازی و آموزش مردمی برای پیشگیری از ابتلاء به این بیماری در دستور کار شبکه بهداشت و درمان قرار دارد.
وی افزود: افراد بالای ۳۰سال، زنان باردار و افراد مبتلا به بیماری کلیوی در هر سنی، از افراد جامعه هدف این طرح هستند.

نظر شما