شناسهٔ خبر: 33114140 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

سید حسن نصرالله؛

پیروزی سال ۲۰۰۰ حاصل فداکاری مقاومت و ارتش مشروح سخنرانی نصرالله به مناسبت نوزدهمین سال آزادی سازی جنوب لبنان

خبرگزاری صداوسیما

دبیرکل حزب الله لبنان: پیروزی سال ۲۰۰۰ حاصل فداکاری همه گروه‌های مقاومت و ارتش لبنان بود و ایران و سوریه نیز در این دستاورد‌ها نقش داشتند.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صدا و سيما؛‌ دبیر کل حزب الله لبنان گفت در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان مراسم مردمی گسترده ای را در ضاحیه جنوبی در ساعت نه و نیم شب به وقت محلی برگزار خواهیم کرد و از مردم لبنان می خواهیم حضور گسترده ای در این مراسم داشته باشند. از موضع گیری گسترده، متحد و قاطعانه مردم فلسطین در مخالفت با کنفرانس منامه که خواستار تحریم آن بودند، قدردانی می کنیم.
وی افزود همچنین از مواضع علمای بحرین در مخالفت با این کنفرانس قدردانی می کنیم.
سید حسن نصرالله تاکید کرد اتفاق هایی که در منطقه خلیج (فارس) علیه ایران روی می دهد، کاملا به معامله قرن مرتبط است.

سید حسن نصرالله گفت روز مقاومت و آزادسازی، روز تاریخی و بسیار بزرگی برای لبنان و تحولات معادله نزاع برخی کشورهای عربی و اسرائیل است. از اینکه دشمن صهیونیستی ما را تهدیدی راهبردی خوانده است به خود می بالیم.

<div id="video-display-embed-code_3544552"><script type="text/JavaScript" src="https://http://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2435518/3544552?width=400&height=300"></script></div>

وی افزود: آنچه را دشمن تهدید می نامد ما آن را توان دفاعی و بازدارندگی می خوانیم توانی که جلوی طمع ورزی های دشمن را می گیرد. دستاورد سال 2000 به لطف فداکاری های گسترده همه گروه ها و ارتش لبنان وسوریه بود.  لبنان امروز در برابر اسرائیل در موقعیت ضعف قرار ندارد. اگر دشمن ما را از استفاده از نفت و گاز منع کند ما نیز قادریم آنان را از استفاده از این دو سرمایه منع کنیم.
دبیر کل حزب الله لبنان گفت ایران و سوریه هم در دستاورد تاریخی سال 2000 نقش داشتند و ایجاد معادله قدرت در لبنان، از مهم ترین دستاوردهای پیروزی سال 2000 است. لبنانی ها هم مثل فلسطینی ها به صورت اجماع با اسکان آوارگان فلسطینی در این کشور مخالفند و بر حق بازگشت آوارگان به سرزمین خودشان تاکید دارند.

از اینکه دشمن صهیونیستی ما را تهدیدی راهبردی خوانده است به خود می بالیم

دبیر کل حزب الله گفت, خطر اسکان آوارگان فلسطینی در دیگر کشورها جدی شده است و من برای مقابله با این خطر خواستار تشکل نشستی میان مقامات لبنان و فلسطین هستم. آمریکا , غرب و کشورهای شورای همکاری خلیج(فارس) برای جلوگیری از بازگشت آوارگان سوری به سرزمینشان اصرار دارند و این به دلیل در پیش بودن انتخابات در سوریه است. آنان می خواهند حد اقل تا زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در سوریه این آوارگان به کشورشان بازنگردند.
وی افزود, ناامنی یکی از دستاویزهای هدفمند آنان برای ترساندن آوارگان سوری است اما بشار اسد رئیس جمهور سوریه به صراحت به من گفته بود, می خواهد همه آوارگان به کشور بازگردند و در این زمینه دولت سوریه حاضر است تسهیلاتی هم ارائه دهد.

 

 

نظر شما