شناسهٔ خبر: 33114127 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

نخستین مسجد سبز اروپا مسلمانان را به حمایت از محیط زیست تشویق کرد

حوزه/ مسجد دانشگاه کمبریج، نخستین مسجد سبز اروپا، کمپینی برای حمایت از محیط زیست و تغییرات اقلیمی به راه انداخته و از مسلمانان خواسته در سرتاسر جهان در این جنبش مشارکت کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از  دیلی صباح، نخستین مسجد سبز اروپا در کمبریج انگلستان، از مسلمانان سرتاسر جهان خواست از محیط زیست حمایت کرده و با تغییر اقلیمی که ممکن است یکی از بزرگترین خطرها علیه بشریت باشد مقابله کنند.

مسجد دانشگاه کمبریج که به تازگی با بودجه هنگفتی راه اندازی شده و یکی از مساجد بزرگ و زیبای اروپا محسوب می شود، کمپینی جهانی برای حفظ محیط زیست به راه انداخته است. این مسجد از انرژی خورشیدی استفاده کرده و در راستای حفاظت از محیط زیست ساخته شده است.

فعالان محیط زیست می گویند: اسلام یکی از رو به رشد ترین ادیان در جهان محسوب می شود و می تواند به نیروی قدرتمندی برای تشویق مسلمانان به حفظ محیط زیست تبدیل شود.

کیت استیونز یکی از اعضای بنیاد مسجد در این باره گفت: مسجد نماد قلب معنوی جامعه مسلمانان محسوب می شود و مکانی است که نمازگزار در آن با خدا پیوند دارد.

وی به خبرنگاران گفت که مسلمانان می توانند نقش بسیار مهمی برای مبارزه با بحران تغییر آب و هوایی در جهان ایفا کنند.

استیونز گفت: مسجد بخشی از روند بازآموزی است  و با عمیق تر نگاه کردن به طبیعت اسلام می توان به سازگاری آن با تعادل جهان پی برد. بسیاری مسلمانان این مسئله را فراموش کرده اند و به قدر کافی با تغییر آب و هوایی کنونی سازگار نیستند.

گفتنی است اتحادیه ادیان و حفاظت خیریه اعلام کرده که ادیان بزرگ جهانی می توانند حدود 5 میلیارد نفر یعنی 85 درصد مردم جهان را به مشارکت در جنبش اقلیمی تشویق کنند.

نظر شما