شناسهٔ خبر: 33114062 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

عضو پیشین کنگره آمریکا:

جنگ طلبان، ترامپ را به سمت مواضع تند ضد ایرانی سوق می دهند

تهران – ایرنا - «ران پال» سناتور پیشین کنگره آمریکا اعلام کرد که جنگ طلبان در تیم «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری این کشور، وی را به اتخاذ مواضع تندتری علیه ایران سوق می‌دهند.

صاحب‌خبر -

به گزارش عصرشنبه شبکه خبری راشاتودی، پال گفت در حالی که «جان بولتون» مشاور امنیت ملی ترامپ و «مایک پمپئو» وزیر امور خارجه آمریکا در پی تشدید تنش با ایران هستند، واشنگتن در موضع جنگ طلبانه گرفتار شده است.

عضو پیشین کنگره آمریکا، ترامپ را در وضعیتی توصیف کرد که با افراطی‌ها در تیم خود محاصره شده است.

بولتون در ادامه پیشبرد پروژه ایران هراسی خود، سخنان بی اساس مقام‌های آمریکایی را تکرار کرد و گفت که حمله اخیر به تانکرهای نفتی و حملات در عراق و عربستان، دلیل نگرانی در ارتباط با ایران و عواملش است.

از سویی ارتش آمریکا نیز بدون ارائه مستندات و با بیان اتهام‌های بی‌اساس و واهی، حمله به نفتکش‌ها در بندر الفجیره امارات را به ایران نسبت داد.

این سخنان، بخشی از سناریوی آمریکا برای ایجاد ناامنی در منطقه است، امری که با مخالفت‌هایی در داخل آمریکا رو به رو شده است.

دولت آمریکا روز جمعه در تصمیمی جنجال برانگیز، از اعزام یک هزار و پانصد نیروی نظامی به خاورمیانه خبر داد، تصمیمی که برخی مقام‌های آمریکایی را نگران کرده است.

برخی مقام‌های فعلی و سابق آمریکا درخصوص تشدید تنش در منطقه هشدار داده‌اند.

«الیس جردن» دستیار دولت «جرج دبلیو بوش» رئیس جمهوری پیشین آمریکا گفت: واقعاً نمی‌توانم باور کنم که از تاریخ عبرت نگرفتیم و در حال تشدید تنش با ایران هستیم که منطقه را بی ثبات تر می‌کند.

وی که با کاخ سفید در دوره ریاست جمهوری بوش همکاری داشت، گفت: از انتشار گزارشی مبنی بر بررسی طرح استقرار نیروهای آمریکایی در خاورمیانه برای مقابله با ایران شگفت زده شده‌ام.

دولت بوش در سال ۲۰۰۳ با طرح ادعای کذب برخورداری عراق از سلاح کشتار جمعی، با ۱۷۷ هزار نیرو وارد جنگ با همسایه ایران شد.

متحدان نزدیک آمریکا به اطلاعات مورد استفاده برای توجیه جنگ آن زمان، واکنش نشان دادند؛ جنگی که بعدها مشخص شد، بر مبنای اطلاعات قابل اطمینان یا دقیقی آغاز نشده است.
ارزیابی‌ها مختلف است، اما بسیاری معتقدند که دستکم ۴۶۰ هزار نفر در نتیجه تصمیم دولت بوش برای حمله به عراق، کشته شدند.

شبد**اروپام **۹۱۰۹**۱۰۱۰

نظر شما