شناسهٔ خبر: 33114025 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

نازک‌کار خبر داد:

وجود 600 مدرسه در حاشیه راه‌های گیلان/ 90 درصد مدارس حاشیه‌ راه‌ها‌ی استان تحت پوشش آموزش های ترافیکی

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گیلان با بیان اینکه 600 مدرسه در مقاطع ابتدایی و دوره اول متوسطه در حاشیه راه‌های گیلان وجود دارد، گفت: 90 درصد مدارس حاشیه‌ راه‌ها‌ی استان تحت پوشش آموزش‌های ترافیکی قرار گرفته‌اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا از رشت، محمدرضا نازک‌کار در دیدار با مدیرکل آموزش و پرورش گیلان اظهار کرد: 600 مدرسه در مقاطع ابتدایی و دوره اول متوسطه در حاشیه راه‌های گیلان وجود دارد و در این راستا اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان،‌ برگزاری آموزش‌های ترافیکی برای دانش‌آموزان این مدارس را در دستور کار خود قرار داد.

وی با بیان اینکه از زمان ارائه آموزش‌های ترافیکی 90 درصد مدارس حاشیه‌ راه‌ها‌ی استان تحت پوشش این طرح قرار گرفتند، افزود: نحوه صحیح تردد در شرایط مختلف جوی و شیوه پیاده و سوارشدن از سرویس مدارس، از جمله آموزش‌های ارائه شده به دانش‌آموزان است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان، آموزش نحوه صحیح استفاده از دوچرخه و تشخیص علائم راهنمایی و رانندگی به دانش‌آموزان توسط کارشناسان مجرب را مورد تأکید قرار داد و عنوان کرد: طرح ارائه آموزش‌های ترافیکی با هدف کاهش خطرات و سوانح برای دانش‌آموزانی که در مدارس حاشیه راه‌ها تحصیل می‌کنند، اجرا می‌شود.

نازک کار ارتقاء سطح دانش ترافیکی دانش‌آموزان و به حداقل رساندن آمار وقوع حوادث ترافیکی در بین آنان را امری ضروری اعلام کرد و گفت: اجرای طرح ایمن ساز‌ مدارس حاشیه راه‌ها، سال 78 برای نخستین بار در گیلان آغاز شد که تاکنون نیز نتایج و دستاوردهای بسیار خوبی را به همراه داشته است.

وی برخی از اقدامات اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان در حوزه ایمن‌سازی فیزیکی را نیز برشمرد و تصریح کرد: نصب تابلو و کف نوشته، آشکارسازی محدوده مدارس، نصب چراغ‌های راهنمایی و نقاشی دیوار محوطه مدارس حاشیه راه‌های گیلان، توسط این اداره کل انجام شده است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گیلان با اشاره به توزیع بیش از یک‌میلیون انواع اقلام کمک آموزشی در حوزه فرهنگ ترافیک بین دانش‌آموزان مدارس حاشیه راه‌های گیلان، گفت: توزیع پیک ترافیک، جزوه، کیف مدرسه با نوار شبرنگ، لباس‌های ملبس به شبرنگ، لوازم‌التحریر مزین به ‌شعارهای ترافیکی از جمله اقلام توزیع شده هستند.

نظر شما