شناسهٔ خبر: 33113927 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

شب قدر؛ شب جبران کوتاهی عمر انسان‌ها در انجام اعمال خیر

گروه اجتماعی ــ مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه یزد شب قدر را شب ایفای نقش فرد در تعیین مقدرات دانست و گفت: خداوند در این شب به اندازه آمادگی هر فرد، سرنوشتنش را رقم می‌زند و این شب می‌تواند کوتاهی عمر انسان‌ها برای انجام اعمال خیر را جبران کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایکنا از یزد، حجت‌الاسلام محمدمهدی حرزاده، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه یزد صبح امروز در نشست آموزشی شب‌های قدر با حضور کارکنان این دانشگاه، با اشاره به جایگاه خاص زمان در امور معنوی اظهار کرد: این دیدگاه که زمان مسئله‌ای بی اهمیت شمرده می‌شود و دنیا را وابسته به زمان و آخرت را بدون زمان در نظر می‌گیرند، دیدگاه درستی نیست و در آیات قرآن و روایات اسلامی، زمان نقش ویژه‌ای در حوادث دنیوی و اخروی دارد.
حجت‌الاسلام حرزاده افزود: ماه رمضان یکی از زمان‌های ویژه‌ای است که خداوند امور مربوط به تعیین سرنوشت و تقدیر انسان‌ها را رقم می‌زند و بیشترین ارزش ماه رمضان به دلیل وجود شب‌های قدر است.
وی شب قدر را شب ایفای نقش فرد در تعیین مقدرات دانست و عنوان کرد: خداوند در این شب به اندازه آمادگی هر فرد، سرنوشتنش را رقم می‌زند واین شب می‌تواند کوتاهی عمر انسان‌ها برای انجام اعمال خیر جبران کند.
حجت‌الاسلام حرزاده در بخش دیگری از سخنان خود با بیان ویژگی‌های شب قدر، عبادت را از مهمترین وظایف افراد در این شب برشمرد و تصریح کرد: فلسفه عدم مشخص بودن شب قدراین است که مردم به تمام شب‌های ماه مبارک رمضان اهمیت دهند و رضای خدا را در این ماه به دست آورند.
وی با تشریح روش‌های نزول قرآن، به بیان اعمال شب قدر و اهمیت توسل به ائمه اطهار در این شب پرداخت.

انتهای پیام

نظر شما