شناسهٔ خبر: 33113748 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

ایلام| دستاورد دفاع مقدس را برای مردم و به‌ویژه نسل جوان تدوین وتبیین کنیم

R7718/P/S6,52/CT11 / R7718/P1361/S6,52/CT11

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان ایلام گفت: دستاورد مهم امروز دفاع مقدس را برای مردم و به‌ویژه نسل جوان تدوین وتبیین کنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ایلام، محمدرضا شرف بیانی عصر امروز در نشست خبری با رسانه‌ها اظهار داشت:  دستاورد مهم امروز دفاع مقدس را برای مردم و به‌ویژه نسل جوان  تدوین وتبیین کنیم.

وی با اشاره به دستآوردهای مهم دوران دفاع مقدس افزود: خودباوری، مدیریت جهادی، ترویج فرهنگ  ایثار ومقاومت؛ سه دستاورد مهم امروز دفاع مقدس است که تبین و تدوین و فرهنگ سازی آن در شرایط فعلی کشور امری ضروری است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان ایلام به رسالت رسانه‌ها در تدوین و تبین دستآوردهای دفاع مقدس اشاره و یادآورشد: خبرنگاران و اصحاب رسانه با رسالت پیامبرگونه خود توانستند با حضور در دوران هشت سال دفاع مقدس دوشادوش سایر رزمندگان اسلام از کیان اسلامی دفاع و تاریخ دوران دفاع مقدس را برای تاریخ به ثبت برسانند.

وی افزود: اما امروز رسالت دیگر رسانه‌ها تبین و تدوین این تاریخ ماندگار است تا جامعه کنونی و نسل جنگ ندیده با  د افتخار کنندستاورد مهم امروز دفاع مقدس آشنا و آن را درونی کنند و به تاریخ فرزندان خود در دوران دفاع مقدس آشنا شوند و افتخار کنند.

 شرف بیانی، افزود: بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس بنابر وظایف و مسئولیت‌های که دارد و همچنین تأکیدات مقام معظم رهبری، در عرصه‌ نشر ارزش‌های دفاع مقدس تلاش می‌کند و این بنیاد پایگاه فرهنگی مناسب برای فعالیت خبرنگاران در این عرصه است و ما از خبرنگاران برای فعالیت در حوزه دفاع مقدس استقبال می‌کنیم.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان ایلام، بابیان اینکه تاکنون 70 هزار سند دفاع مقدس در استان ایلام جمع‌آوری‌شده است، ابراز کرد: باغ‌موزه دفاع مقدس هم‌اکنون مراحل پایانی تکمیل و آماده‌سازی خود را طی می‌کند و در آینده‌ای نزدیک افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد.

 وی، گفت: در عرصه ادبیات دفاع مقدس تاکنون بیش از 300 عنوان کتاب در استان ایلام چاپ و منتشرشده است که از این میزان 200 عنوان مربوط به قبل از سال 95 است و 100 عنوان نیز بعد از سال 95 چاپ‌شده و در برنامه‌ریزی انجام‌شده تلاش می‌شود که هرسال 30 عنوان کتاب در حوزه دفاع مقدس در استان چاپ و منتشر شود.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان ایلام، گفت: در حال حاضر تعداد 31 یادمان شهدای گمنام در استان ایلام پذیرای اقشار مختلف مردم علاقه‌مندان به فرهنگ ایثار و شهادت است و مراحل کار احداث 3 یادمان نیز آغازشده است.

شرف بیانی، در پایان از خبرنگاران خواست به رسالت خود را نسبت به موضوعات دفاع مقدس تلاش کنند و این بنیاد تلاش می‌کند که در خدمت همه آحاد مردم به‌ویژه اصناف مختلف فرهنگی و علمی باشیم برای اینکه واقعیت دفاع مقدس را برای مردم و به‌ویژه نسل جوان به‌عنوان و تبیین کنیم.

انتهای پیام/ن

نظر شما