شناسهٔ خبر: 33113745 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت | لینک خبر

جمالی خبر داد:

موافقت ابهام برانگیز محیط زیست و وزارت صمت با انتقال پسماندهای پتروشیمی به گیلان

نماینده مردم رودبار در مجلس در واکنش به موافقت محیط زیست و وزارت صمت با انتقال پسماندهای پتروشیمی به گیلان، گفت: این اقدام ابهام برانگیز به هیچ وجه پذیرفتنی نیست.

صاحب‌خبر -

منوچهر جمالی سوسفی در گفت و گو با خبرگزاری خانه ملت، در واکنش نسبت به صدور مجوز انتقال پسماندهای شیمیایی به استان گیلان، گفت: ساخت و احداث کارخانه بازیافت پسماندهای شیمیایی در رودبار اقدامی غیرکارشناسی است و شنیدن این خبر مردم شهرستان رودبار را ناراحت و نگران کرده ضمن اینکه بنده به عنوان نماینده رودبار تاکنون از این موضوع بی اطلاع بودم اما وزارت صمت و سازمان حفاظت محیط زیست با صدور مجوز انتقال پسماندهای شیمیایی به استان گیلان و شهرستان رودبار ( لوشان) موافقت کرده‌اند.

نماینده مردم رودبار در مجلس افزود: شرکت ها از جمله شرکت‌های پتروشیمی که پسماند شیمیایی دارند واقع در استان های جنوبی هستند این در حالی است که باید پسماندها با وجود مسافت بالا از خوزستان به استان گیلان منتقل و برای تحقق این امر در شهرستان رودبار کارخانه بازیافت ساخته شود.

هشدار نسبت به خطرات زیست محیطی انتقال پسماندهای پتروشیمی به گیلان

وی نسبت به خطرات زیست محیطی انتقال پسماندهای پتروشیمی به استان گیلان هشدار داد و گفت: در این اقدام ابهام جدی وجود دارد و به دلیل تشدید مشکلات زیست محیطی هیچ توجیهی برای انجام آن وجود ندارد و باید در آن تجدیدنظر شود.

جمالی سوسفی ادامه داد: اگر بازیافت پسماند آلوده کننده است چرا باید با وجود مسافت بالا میان خوزستان و گیلان به گیلان منتقل شود و اگر آلوده کننده نیست چرا در استان خوزستان یا همجوار این اقدام انجام نمی شود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه با انتقال پسماندهای پتروشیمی به استان گیلان به شدت مخالفت می کنم، افزود: مردم شهرستان رودبار و نمایندگان استان گیلان به شدت مخالف این اقدام هستند و به هیچ وجه پذیرفتنی نیست./

پایان پیام

نظر شما