شناسهٔ خبر: 33113447 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

13 میلیون خانوار ایتالیایی هزینه کافی درمان ندارند

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از پایگاه اینترنتی ایتالیایی زبان ایل دنارو، به علت فقر اقتصادی، 539 هزار خانوار ایتالیایی مجبور به صرفنظر کردن از درمان بیماری های خود و 13 میلیون خانوار نیز مجبور به محدود کردن هزینه های بهداشت و درمان خود شده اند. اگر چه سازمان خدمات بهداشت و درمان ملی در ایتالیا در زمینه های پزشکی و علمی پیشرفت های قابل توجهی داشته است، اما فقر بهداشت و درمان در این کشور، همزمان با افزایش هزینه هایی که بیماران باید متحمل شوند، در حال افزایش است. 

سازمان توزیع دارو در ایتالیا اعلام کرده است 539 هزار خانوار ایتالیایی مجبور به صرفنظر کردن از درمان بیماری ها و 13 میلیون خانوار نیز مجبور به محدود کردن هزینه های بهداشت و درمان خود شده اند. این در حالی است که تعداد خانوارهایی نیز که از بانک اطلاعات دارویی در این کشور درخواست دریافت داروی مجانی داشته اند، افزایش یافته است.
در ایتالیا، سازمان خدمات بهداشت و درمان ملی، مبلغ 87 یورو را به منظور سرانه پیشگیری از بیماری برای هر کدام از شهروندان ایتالیایی در نظر گرفته است. اما کاهش سرمایه گذاری ها در این سازمان، موجب کاهش خدمات رسانی در حوزه بهداشت و درمان و در نهایت ایجاد مجموعه گسترده ای از "فقر بهداشتی" شده است. چنین موضوعی، حاکی از "علائمی نگران کننده در سطوح اقتصادی-اجتماعی" جامعه ایتالیا است. جائیکه در آن، 43 ممیز 5 دهم درصد از خانوارها در مواجهه با هزینه های پزشکی با مشکل مواجهند. این در حالی است که هزینه های خدمات بهداشت و درمان خصوصی نیز بیش از 25 درصد افزایش یافته است. با کاهش توزیع کنندگان مواد دارویی، هزینه های سازمان خدمات بهداشت و درمان ملی نیز افزایش پیدا می کند. چرا که هر تازه بیکار، هر فروشگاهی که تعطیل یا هر شرکتی که با ورشکستگی مواجه می شود، به معنای کاهش درآمدهای این سازمان است. این در حالی است که در نقطه مقابل آن، تعداد بیماران، افزایش و منابعِ در اختیار نیز کاهش پیدا می کند.
این پایگاه اینترنتی نوشت: امید به زندگی در ایتالیا به 81 سال افزایش یافته است. اما با افزایش سن، بیماری های مزمن که 60 درصد از افراد سالخورده در ایتالیا به آنها دچارند، افزایش پیدا کرده است. در این آمار، شش میلیون و 800 هزار نفر از جمعیت افراد سالخورده، بدون برخورداری از درمان مناسب، در حال نزدیکتر شدن به مرگند.
سازمان بهداشت جهانی در گزارشی اعلام کرده است: 50 درصد از این افراد سالخورده به علت درآمد اندک و نیز مشکلات اقتصادی ناشی از تامین دارو، درمان بیماری های خود را محدود یا ترک می کنند. حتی توجه اندک به محیط زیست و کیفیت امنیت محیط کار هم در افزایش شمار بیماران موثر است.

نظر شما