شناسهٔ خبر: 33113418 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مدیرعامل شرکت قطار شهری مشهد:

دولت اختیار خرید واگن را به شهرداری‌ها بازگرداند

نمایندگی خراسان رضوی

مدیرعامل شرکت قطارشهری مشهد با اشاره به اینکه «دولت اجازه خرید واگن را از ما گرفته است»، گفت: خواستار این هستیم که دولت اختیار خرید واگن را به شهرداری‌ها بازگرداند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، کیانوش کیامرز امروز و در جریان بازدید استاندار از خطوط ۲ و ۳ قطار شهری مشهد، اظهار کرد: دولت اجازه خرید واگن را از ما گرفته است. آقای جهانگیری نامه‌ای مبنی بر اینکه خرید واگن برای تمام این کشور ممنوع است، نوشته‌اند و فقط وزارت کشور می‌تواند واگن خریداری کند.

وی ادامه داد: وزارت کشور هم این موضوع را در یک مصوبه برده که از طریق فاینانس می‌خواهد واگن خریداری کند. به نظر می‌آید در حال حاضر خرید واگن از طریق فاینانس دچار چالش است. شهردار مشهد گفته است اگر دولت این اختیار را برای ما بگذارد ما خودمان می‌توانیم خرید واگن را با وام و اوراق تأمین کنیم. تا کنون هم همه این واگن‌ها را ما خودمان خرید کرده‌ایم حتی خط دو را هم خودمان خریدیم.

مدیرعامل شرکت قطار شهری مشهد تصریح کرد: از ۱۲۰ واگنی که آن زمان ظرفیت داشتیم، تنها توانستیم ۶۱ واگن را تهیه کنیم. الان چینی‌ها آمادگی واگذاری ۶۰ واگن دیگر را دارند اما دولت اجازه نمی‌دهد.

کیامرز خطاب به استاندار بیان کرد: از شما می‌خواهیم با دولت مکاتبه کنید که ما خودمان واگن‌هایمان را بخریم.

محمدرضا کلایی، شهردار مشهد در مورد این موضوع گفت: اگر الان نرویم و واگن جدید نخریم کم کم فرسودگی واگن‌ها به چشم مردم هم می‌آید.

همچنین در جریان این بازدید مشکل اداره برق با شرکت قطار شهری مشهد در خصوص واگذاری زمین برای ایستگاه میدان برق خط ۳ قطار شهری مشهد حل شد.

محمدرضا کلایی، شهردار مشهد در مورد این موضوع اظهار کرد: در قطعه‌ای از خط ۳ قطار شهری که محدوده مرکزی و اطراف حرم را پوشش می‌دهد یعنی میدان شهدا، چهارراه شهدا، باب‌الجواد، چهارراه دانش و همچنین میدان برق تا پایانه مسافربری، تقریباً تمام ایستگاه‌هایی که برای سال ۱۴۰۰ قولشان را داده بودیم، شروع به کار شده بودند اما در مورد ایستگاه میدان بسیج که محل تلاقی خط ۳ و ۴ قطار شهری است، دچار یکسری مشکلاتی شده بودیم و با اینکه تفاهم‌نامه بسته بودیم اما در جهت اجرای آن تفاهم نامه مشکلاتی ایجاد شده بود که امروز حل شد.

علی‌رضا رزم‌حسینی، استاندار در خصوص این موضوع گفت: اداره برق موافقت کرد محلی که در حال حاضر دارد را در اختیار مترو قرار دهد و ایستگاه میدان برق ایجاد شود و خط ۳ بتواند مسیر خود را ادامه دهد.
انتهای پیام

نظر شما