شناسهٔ خبر: 33113125 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

به اهتمام دولت تدبیر و امید

دولت تدبیر و امید بیش از ۲۸۷ میلیارد ریال در شهر شوط هزینه کرده است

ارومیه- ایرنا- فرماندار شوط گفت: ۲۸۷ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال به اهتمام دولت تدبیر و امید در بخش های عمرانی، آموزشی، بهداشتی و ورزشی این شهرستان هزینه شده است.

صاحب‌خبر -

حسن عبداللهی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: اجرای عملیات خط انتقال آب شرب شهری از ماکو به طول ۲۸ کیلومتر و اعتبار ۱۲۰ میلیارد و ۴۰ میلیون ریال از جمله این طرح هاست.

وی اضافه کرد: احداث ایستگاه پمپاژ مخزن مساکن مهر برای یکهزار خانوار با اعتباری بالغ بر پنج میلیارد ریال، افتتاح هنرستان ۱۰ کلاسه برکت با اعتبار ۲۰ میلیارد ریال، احداث مرکز جامع سلامت شهری و روستایی با زیر بنای یکهزار و ۲۱۸ مترمربع با اعتبار ۱۵ میلیارد ریال و پایگاه سلامت شهری با زیر بنای ۲۷۵ مترمربع با اعتبار پنج میلیارد ریال از دیگر طرح های به بهره برداری رسیده در این شهر است.

وی احداث خانه کشتی به متراژ ۸۲۳ مترمربع با اعتبار بالغ بر هفت میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال، سالن ورزرشی چند منظوره بانوان به متراژ ۸۲۰ مترمربع با اعتبار ۲۴ میلیارد ریال، احداث پل خلیل آباد با اعتبار ۳۰ میلیارد ریال با پیشرفت ۷۰ درصد توسط شهرداری، احداث پارک بانوان با اعتبار ۲۵ میلیارد ریال را از جمله دیگر های طرحهای در حال اجرا و هزینه شده در این شهر عنوان کرد.

فرماندار شوط یاد آوری کرد: استقرار و تجهیز ایستگاه هواشناسی به سیستم دیجیتال آنلاین با پیت ۳۶ پارامتر آب و هوایی با اعتباری بالغ بر سه میلیارد ریال، اجرای عملیات احداث و ساخت استخر آبگرم معدنی (ایسی شو)، کلنگ زنی احداث مدرسه ۱۰ کلاسه در مساکن مهر با اعتبار ۳۰ میلیارد ریال، تخصیص اعتبار جهت احداث سد شوط برای اراضی زراعی روستاهای شهرستان و اجرای عملیات تعریض، بهسازی و آسفالت ریزی جاده شهر شوط به طرف سه راهی به طول پنج کیلومتردیگرطرح های اجرا شده در شهرستان شوط است.

وی مساعدت و مشارکت سازمان منطقه آزاد ماکو را در اکثرطرحهای عمرانی، ورزشی و بهداشت قابل تقدیر دانست و گفت: وجود منطقه آزاد ماکو در این منطقه نعمت بزرگی برای توسعه و عمران و آبادانی است که بزرگترین هدیه دولت تدبیر و امید به این منطقه به شمار می رود.

به گزارش ایرنا، شهرستان شوط در شمال آذربایجان غربی و در محدوده منطقه آزاد تجاری - صنعتی ماکو قرار دارد و به فاصله ۲۵۷ کیلومتری از مرکز استان واقع شده است.

۷۱۳۲/‏۲۰۹۳

نظر شما