شناسهٔ خبر: 33113112 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

دادستان همدان:

زندانیان با بدهی اندک به فوریت آزاد می شوند

همدان - ایرنا - دادستان عمومی و انقلاب شهرستان همدان گفت: زندانیان جرائم غیرعمدی که بدهی آنها زیر 200 میلیون ریال است شناسایی و در کمترین و کوتاه ترین زمان ممکن آزاد می شوند.

صاحب‌خبر -

کامران حمزه روز شنبه در دیدار هیأت امنای ستاد دیه با استاندار همدان بیان کرد: ستاد دیه یک نهاد مردمی است که برای آزادی زندانیان از منابع دولتی هم استفاده می‌کند.

وی با بیان اینکه کار این ستاد برگزاری جلسه نیست افزود: نتایج فعالیت اعضای این ستاد برای جامعه ملموس است چرا که بار زیادی را از دوش جامعه و خانواده‌ها برمی دارد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان همدان اضافه کرد: گردش مالی ستاد دیه سالانه ۳۰۰ میلیارد ریال است که این رقم در طول سال تسویه می‌شود.

حمزه ادامه داد: بخشی از مطالبات شاکیان پرونده زندانیان جرایم غیرعمد از طریق رضایت، قسمتی از محل تسهیلات منابع بانکی، و بخشی از طریق زندانی پرداخت می‌شود اما بیش از نیمی از مطالبات توسط شاکیان بخشیده می‌شود.

وی بیان کرد: وام و رقمی که برای آزادی زندانی پرداخت می‌شود بر خلاف گذشته به حساب شورای احکام واریز شده سپس در اختیار شاکی قرار می‌گیرد در حالیکه پیشتر به زندانی پرداخت می‌شد.
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان همدان اظهار داشت: کمک به آزادی افراد شامل محکومان دارای برگ و حکم جلب نمی‌شود بلکه تنها شامل افرادی است که در زندان هستند.

حمزه افزود: با وجود رأفت جمهوری اسلامی ایران درباره زندانیان نیازمند، جو سازی ها علیه این نظام موید مظلومیت نظام جمهوری اسلامی است.

معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری استان همدان نیز بیان کرد: با توجه به وضعیت کنونی جامعه اهتمام جدی به آزادی زندانیان جرایم غیر عمد از جمله بدهکاران مالی، مهریه و دیه وجود دارد.

حسن خانجانی افزود: ستاد دیه هیچ گونه کمکی به افراد کلاهبردار نمی‌کند بلکه سراغ کسی می‌رود که به علت جرایم غیر عمد گرفتار شده و در زندان به سر می‌برد.

مدیرعامل ستاد دیه استان همدان نیز گفت: ۳۰۲ مددجو با کمک خیران نیک اندیش و همت اعضای ستاد دیه سال گذشته از زندان آزاد شدند که ۱۷ تن از آنها زن هستند.

یداله روحانی منش افزود: امسال تاکنون نیز ۴۶ تن با بدهی ۸۳ میلیارد ریال آزاد شدند و تلاش داریم در ماه رمضان با برگزاری جشن گلریزان زمینه آزادی شمار زیادی از زندانیان را فراهم کنیم.

وی اضافه کرد: امسال بر خلاف سالهای گذشته در تمامی شهرستان‌ها با کمک و هماهنگی فرمانداران و رؤسای دادگستری جشن گلریزان برگزار می‌شود که در رزن و اسدآباد کمک‌های خوبی جمع آوری شد.

مدیرعامل ستاد دیه استان همدان بیان کرد: علاوه بر داخل استان، نشستی با همدانی‌های مقیم تهران برگزار و آنها نیز مبالغی را برای آزادی زندانیان نیازمند کمک کردند.

روحانی منش خاطر نشان کرد: با کمک مدیرکل جدید زندان‌های همدان در یک ماهه پایانی سال گذشته زمینه آزادی یکصد زندانی جرایم غیر عمد فراهم شد.

۷۵۲۶/‏۲۰۸۷

نظر شما