شناسهٔ خبر: 33112954 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی | لینک خبر

دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز

استاندار فارس تاکید کرد: دستیابی به اهداف بسیج ملی کنترل فشارخون موجب تحول در فرآیند سلامت می شود

صاحب‌خبر -

استاندار فارس با استقبال از اولویت بخشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به پیشگیری از شبیوع بیماری های غیرواگیر و به ویژه فشارخون بالا، با ایجاد بسیج ملی کنترل فشارخون، بر اهمیت گسترش همدلی و جلب مشارکت عمومی در دستیابی به اهداف به این بسیج ملی تاکید کرد.

 

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، دکتر «عنایت الله رحیمی» با بیان اینکه در حوزه سلامت، لازم است به سوی سیاست های پیشگیرانه به نحو جدی تری حرکت کنیم، گفت: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز این رویکرد را در سال های اخیر با موفقیت دنبال کرده و ایده اجرای این بسیج ملی نیز نمود روشنی از این جهت گیری است.

  او افزود: گسترش زندگی شهرنشینی و تبعات ناشی از آن از قبیل کم تحرکی، چاقی و مصرف انرژی بیشتر، همه ما را مورد هجوم بیماری هایی قرار داده که اغلب در مراحل پیشرفته، خود را نشان می دهد و همین امر، علاوه بر سنگین تر ساختن رسالت دست اندرکاران نظام بهداشت و درمان، مسوولیت هر فرد را در برابر سلامت خود بیشتر نشان می دهد.

استاندار فارس ادامه داد: مجموعه وزارت بهداشت، با اجرای بسیج ملی کنترل فشارخون همراهی خود را با سلامت آحاد جامعه به بهترین شیوه پیاده سازی کرده است و ضرورت دارد یکایک مردم نیز با حساسیت نسبت به سلامت خود، در دستیابی به اهداف پیش بینی شده مشارکت داشته باشند.

دکتر رحیمی بازه زمانی ۴۵ روزه این بسیج ملی از بیست و هفتم اردیبهشت تا پانزدهم تیر را فرصتی ارزشمند برای همه گروه های هدف عنوان کرد تا با مراجعه به پایگاه های ثابت و سیار و اندازه گیری فشارخون خود، از پیامدهای ناگوار فشارخون بالا جلوگیری کنند.

او با بیان اینکه همه سازمان ها و دستگاه ها در ترسیم چشم انداز فردای سلامت کشور سهیم هستند، بر نقش سازنده آن ها در این مسیر تاکید کرد و از مسوولان و کارکنان ادارات خواست تا با طرح کنترل فشارخون، همراهی مسوولانه و جدی داشته باشند.

این مقام مسوول یادآور شد: انتخاب عنوان بسیج ملی برای این حرکت ارزنده در عرصه سلامت، عنوانی شایسته و زنگ هشداری برای یکایک ماست تا با توجه به خاموش بودن بیماری پرفشاری خون، نسبت به سنجش منظم فشارخون اقدام کنیم./۱۰۱

پایان خبر

نظر شما