شناسهٔ خبر: 33112684 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی | لینک خبر

دانشکده علوم پزشکی تربت جام

تربت جام/ در بسیج ملی کنترل فشارخون، بیشترین هدف ما، افزایش آگاهی عمومی نسبت به خطرات فشارخون بالا است

صاحب‌خبر -

رئیس دانشکده علوم پزشکی تربت جام:

همزمان با سراسر کشور بسیج ملی و جهادی کنترل فشار خون بالا در تربت جام برگزار می شود

رئیس دانشکده علوم پزشکی تربت جام گفت : همزمان با سراسر کشور بسیج ملی کنترل فشار خون بالا از 27 اردیبهشت تا 15 تیر ماه با شعار فشار خون ، بدانیم و اقدام کنیم در تربت جام اجرا می شود.

به گزارش خبرنگار وبدا جام ، دکتر محمد افکار رئیس دانشکده علوم پزشکی تربت جام در جلسه توجیهی بسیج ملی اطلاع رسانی و کنترل فشار خون گفت:بسیج ملی کنترل فشارخون بالا، در واقع شروعی برای کنترل یکی از معضلات خطرناک سلامتی انسان‌ها محسوب می‌شود و با این حرکت، آگاهی اجتماعی افزایش و برنامه‌هایی تدوین می شود که تداوم این طرح ملی، حفظ می شود.


وی ادامه داد : امروزه، بیماری های قلبی- عروقی، فشارخون، ابتلا به سرطان ها، تغییر سبک زندگی، حوادث ترافیکی، دیابت، چاقی و شیوه زندگی غلط، از معضلات نظام سلامت محسوب می شوند.

رئیس دانشکده علوم پزشکی تربت جام افزود: یکی از تهدیدکننده های خاموش سلامتی فشارخون است که ۴۰ درصد از جمعیت مبتلا ، از فشارخون بالای خود اطلاعی ندارند و زمانی متوجه مشکل فشارخون بالای آنها می شویم که بیمار را با مشکلات شدیدتر جسمی یا بروز حمله قلبی، به بیمارستان منتقل کرده و در ICU یا CCU بستری می کنند.


محمد افکار بیان کرد : بیماری های مزمن کلیه که یکی از علائم پیشرفته فشارخون بالا است، نیاز سیستم درمانی کشور را به دستگاه های دیالیز افزایش داده است. بنابراین نیاز است که به مقوله فشارخون به عنوان یک صرفه جویی اقتصادی نیز نگریست.

وی تصریح کرد : در بسیج ملی کنترل فشارحون بالا، بیشترین هدف ما، افزایش آگاهی عمومی نسبت به خطرات فشارخون بالا است و مردم باید در این زمینه آگاه شوند و به فشارخون خود به عنوان یک عامل تهدیدکننده سلامتی، توجه ویژه ای داشته باشند.

رئیس دانشکده علوم پزشکی تربت جام گفت : بعد از شناسایی موارد جدید مبتلا به فشارخون بالا، درمان و کنترل مستمر آنها نیز در دستور کار قرار دارد.

افکار ادامه داد : همت، جدیت و پشتوانه تمامی دست اندرکاران این امر و مشارکت های بین بخشی در موفقیت طرح، نقش به سزایی دارد.

نظر شما