شناسهٔ خبر: 33112536 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

در مراسم گرامیداشت فتح خرمشهر در میاندوآب عنوان شد؛

فتح خرمشهر، نقطه عطف پیروزی‌ها در دفاع مقدس بود/ صبر و مقاومت رمز پیروزی است

در مراسم گرامیداشت سی و هفتمین سالگرد فتح خرمشهر در میاندوآب سخنرانان مراسم از این حماسه به عنوان نقطه عطف پیروزی ها یاد کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از اروم نیوز، مراسم گرامیداشت سی‌وهفتمین سالگرد فتح خرمشهر و حماسه مقاومت امروز در سالن ارشاد میاندوآب با حضور اقشار مختلف مردم، مسئولان و بسیجیان توسط ناحیه مقاومت بسیج میاندوآب برگزار شد.

فتح خرمشهر نقطه عطف پیروزی‌ها در دفاع‌مقدس بود

 

در این مراسم فرمانده ناحیه مقاومت بسیج میاندوآب با بیان اینکه فتح خرمشهر بر اساس معادلات نظامی امکان پذیر نبود، اظهار کرد: فتح خرمشهر هیمنه دشمنان را شکست و رزمندگان اسلام با استعانت از خدای متعال و با تبعیت از رهبری و ولایت، مجهزترین ارتش نظامی دنیا را شکست دادند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج میاندوآب افزود: امروز هم مستشاران و افسران ارشد نظامی دنیا به دنبال فرمول پیروزی و فتح خرمشهر برای تدریس در دانشگاه های نظامی دنیا هستند.

وی با بیان اینکه فتح خرمشهر  نقطه عطف پیروزی ها در دفاع مقدس بود، گفت: تا قبل از فتح خرمشهر، شورای امنیت تنها اعلام وضعیت می کرد و به تجاوزگری عراق که با حمایت مستقیم و غیرمستقیم بیش از 80 کشور به ایران تهاجم نظامی کرده بود، کاری نداشت ولی فتح خرمشهر موازنه قدرت را به سود ایران تغییر داد.

مولودی با اشاره به فرمایش بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در مورد آزاد سازی خرمشهر، تصریح کرد: در فتح خرمشهر، اتحاد نیروهای مسلح، حضور حماسی مردم، تبعیت از ولایت و نصرت و ایمان به وعده الهی را شاهد بودیم.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج میاندوآب اظهار کرد: فتح خرمشهر یک فرمول برای سایر عرصه هاست که باید از آن درس بگیریم و مشکلات را از پیش رو برداریم.

وی با تاکید بر اینکه می توان از ایدئولوژی فتح خرمشهر برای فائق آمدن بر مشکلات اقتصادی و فرهنگی استفاده کرد، گفت: باید از فرمول و استراتژی مقاومت و فتح خرمشهر در تمام ابعاد الهام بگیریم.

فتح خرمشهر نماد پایداری و مقاومت ملت ایران/صبر و مقاومت رمز پیروزی است

امام جمعه میاندوآب نیز در این مراسم با بیان اینکه فتح خرمشهر نماد پایداری و مقاومت ملت ایران است، گفت: تا زمانی که اسلام و کفر، حق و باطل و استکبار است، مبارزه ادامه دارد.

حجت الاسلام حمید حسن‌زاده با اشاره به اینکه تا زمانی که خودبرتربینی و چپاول وحود دارد، مقاومت نیز هست، اظهار کرد: باید از هشت سال دفاع مقدس، حمله به طبس، حمله به هواپیمای مسافربری، بمباران شیمیایی سردشت و بدعهدی در برجام نتیجه بگیریم که استکبار و دشمنی تنها محدود به خرمشهر نیست.

وی با بیان اینکه مبارزه با استکبار بیش از 40 سال و حتی از سال 42شروع شده است، افزود: هر کس در این راه خسته شود، یا منزوی می شود یا منحرف و هرکس به قطار انقلاب سوار شود، نجات می یابد.

امام جمعه میاندوآب با اشاره به اینکه امکان ندارد حق و باطل با هم مذاکره یا صلح کنند، تصریح کرد: نباید ساده لوح بود و فریب نیرنگ دشمنان را خورد و این را در نظر داشت که تنها با اطاعت از فرماندهی و قرارگاه اصلی که همان ولایت است می توان در فتح خرمشهرها موفق بود.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه باید از انحراف از قرارگاه اصلی و پیاده شدن از قطار انقلاب خود را نجات داد و در این راه بصیرت داشت، اظهار کرد: امروز در جنگ اقتصادی باید مولفه های قدرت اقتصادی خود را تقویت کرد.

حسن زاده با بیان اینکه باید از سرمایه گذاران حمایت شود و اقتصاد کشور زمانی رونق می یابد که از تولید داخل حمایت شود، افزود: مسئولان باید زمینه را برای سرمایه گذاری سرمایه داران فراهم کنند نه اینکه تولید داخل را زیر سوال ببرند.

امام جمعه میاندوآب بر لزوم ارتقا قدرت نظامی و موشکی تاکید و تصریح کرد: قدرت نظامی مایه ابهت بوده و بازدارنده است و باید روز به روز بر قدرت نظامی خود بیافزاییم.

وی در ادامه بر لزوم اتحاد و همدلی تاکید کرد و گفت: فتح خرمشهرهای دیگر با قدرت اتحاد و معنویت و قدرت اقتصادی و نظامی امکانپذیر است.

حسن زاده هم چنین صبر و مقاومت را رمز پیروزی عنوان کرد و افزود: با رهبری صالح وامتی صادق و پا به کار تحت امر ولایت، تا نابودی استکبار به پیش خواهیم رفت.

تجدید میثاق با شهدای گمنام در سی و هفتمین سالروز فتح خرمشهر در میاندوآب  

در ادامه این مراسم به مناسبت سی و هفتمین سالروز آزادسازی خرمشهر، مسئولان و بسیجیان میاندوآب با حضور بر سر مزار مطهر شهدای گمنام در این شهر، با آنان تجدید میثاق کردند.

 

انتهای پیام/

نظر شما