شناسهٔ خبر: 33112328 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا پلاس | لینک خبر

تحلیل یکی از اعضای حزب مؤتلفه از دولت جوان و حزب اللهی:

باید از توان هر فردی که انقلاب و قانون اساسی را قبول دارد بهره برد

تهران- ایرناپلاس- یکی از اعضای شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی در تحلیل دولت جوان و حزب اللهی که از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی ارائه شده، می‌گوید: این تعبیر که مقصود از حزب اللهی، اصولگراست، صحیح نیست. باید از از توان و انرژی هر فردی که انقلاب، اسلام، قانون اساسی و رهبری را قبول دارد، برای پیشبرد امور مملکت بهره برد.

صاحب‌خبر -

حمیدرضا ترقی، از اعضای شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی درباره سخنان اخیر رهبر انقلاب اسلامی مبنی بر روی کار آمدن یک دولت حزب‌اللهی و جوان برای رفع دغدغه‌ها، به ایرناپلاس می‌گوید: فرمایش مقام معظم رهبری کاملاً گویاست و نیازی به تحلیل و تفسیر ندارد. ایشان از همه دولت‌ها در زمان کار، حمایت کردند و نسبت به آینده نیز معتقدند دولت باید جوان و پر انرژی‌تر باشد، چرا که توان بیشتری برای فعالیت دارد.


وی در ادامه تأکید می‌کند: منظور از دولت تنها قوه مجریه نیست، بلکه منظور مفهوم عام آن است و در قانون اساسی، دولت را به سه بخش قوه قضاییه، مقننه و مجریه و نیرو‌های مسلح تقسیم کرده‌اند. ما باید در همه این بخش‌ها، توان و انرژی نسل جوان را به‌کار ببندیم و در عین حال، از تجربه نیرو‌های با سابقه نیز بهره ببریم.


این فعال سیاسی اصولگرا در پاسخ به این پرسش که برخی حزب‌اللهی بودن را اصولگرایی تعبیر می‌کنند، تصریح می‌کند: خیر! بنده به‌عنوان یک طلبه معتقد به نظام به شما عرض می‌کنم این تعبیرات که مقصود اصولگرایان است نه اصلاح‌طلبان، صحیح نیست. باید از توان و انرژی هر فردی که انقلاب، اسلام، قانون اساسی و رهبری را قبول دارد، برای پیشبرد امور مملکت و گره‌گشایی از امور بهره برد.


وی در پاسخ به این پرسش که چگونه باید از ظرفیت جوانان در بخش‌های مختلف استفاده کرد، می‌گوید: من بار‌ها گفته‌ام، ما در زمینه اطلاع‌رسانی مشکل داریم، ما ظرفیت‌های بسیاری ازجمله منابع طبیعی، علمی، انسانی و ... داریم. باید در هر دستگاهی، اتاق فکری ایجاد کرد و از نیرو‌ها خواست تا ایده‌ها و تجربیاتشان را آنجا مطرح کنند تا جمع‌آوری شود تا بتوانیم از ظرفیت‌های داخلی استفاده کنیم. در حال حاضر ۷۵ درصد از مشکلات اقتصادی ما داخلی است، ما ضعف برنامه‌ریزی و نظارت داریم. به این ترتیب، مردم و دولت باید توأمان عمل و اقدام کنند تا مشکلات حل شود.


رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیر دانشجویان با ایشان در بخشی از سخنان خود بر حضور نیرو‌های جوان در اداره امور تأکید کردند و گفتند: ورود در عرصه‌ مدیریت برای نسل جوان از این راه‌ها اتفاق می‌افتد و طبعاً اگر نسل جوان وارد عرصه‌ مدیریت شد و مدیران ارشد نظام از جمله‌ جوان‌های متعهد [شدند]- که من گفتم جوان‌های متعهد حزب‌اللهی، یعنی واقعاً باید حزب‌اللهی باشند؛ به معنای درست کلمه‌ حزب‌اللهی- آن وقت آن حرکت عمومی کشور طبعاً استمرار پیدا می‌کند، سرعت پیدا می‌کند و انجام می‌گیرد. پس بنابراین این سؤال که جوان چگونه می‌تواند وارد میدان این حرکت عمومی بشود، به نظر من پاسخ‌های روشنی دارد که من یک مقداری از آن‌ها را گفتم.

 

نظر شما