شناسهٔ خبر: 33112316 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سرمربی تیم تکواندو دختران دانشجو:

سطح فنی یونیورسیاد در حد رقابت های جهانی است

تهران- ایرنا- سرمربی تیم تکواندو دختران دانشجو می گوید: رقابت های یونیورسیاد ۲۰۱۹ خیلی به المپیک نزدیک است و بیشتر تکواندوکارانی که در مسابقات جهانی حضور داشته اند در یونیورسیاد نیز شرکت می کنند.

صاحب‌خبر -

مهرو کمرانی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان این مطلب افزود: بیشتر کسانی که در مسابقات جهانی حضور داشتند، شرایط شرکت در یونیورسیاد دانشجویان جهان را دارند و ما نیز کسانی را به این رقابت ها خواهیم برد که تجربه و شرایط فنی بهتری دارند و شانس ما را در کسب مدال افزایش می دهند.
وی ادامه داد: تاکنون ۲ مرحله اردوی انتخابی با حضور برترین دانشجویان تکواندوکار برگزار شده است که مرحله اول با نفرات معرفی شده از سوی دانشگاه ها و مرحله دوم با حضور افرادی که به هر دلیلی از شرکت در انتخابی جا مانده بودند، برگزار شد.
سرمربی تیم ملی تکواندو زنان کشور گفت: در مجموع ۱۱ تکواندوکار شامل سه ملی پوش دانشجو ملیکا میرحسینی، ناهید کیانی و پریسا جوادی که دو نفر اول برنز جهانی و نفر سوم تجربه و عملکرد خوب در مسابقات جهانی را در کارنامه دارند. در این اردو شرکت خواهند کرد.
وی با بیان اینکه رقابت ها در چهار وزن برگزار می شود، افزود: بسته به شرایط مسابقات و برنامه اردویی ۴ نفر اعزام می شوند اما ممکن است این نفرات کمتر یا بیشتر شوند که همه چیز بستگی به عملکرد تکواندو کار دارد. کمرانی دلیل دعوت سه دانشجوی ملی پوش به اردوی تیم تکواندوی دختران دانشجو را، مضیقه زمانی و اهمیت تجربه ورزشکاران در این رقابت ها عنوان کرد و ادامه داد: فرصتی برای آماده سازی نفرات کم تجربه نداریم بنابراین دانشجویانی که عملکرد و تجربه بهتری دارند به ایتالیا اعزام می شوند.
وی ادامه داد: از سوی دیگر کسانی شانس اعزام بیشتری دارند که نتیجه تست چربی شان در اکادمی ملی المپیک زیر ۱۶ باشد.
به گفته کمرانی این شرط موجب انگیزه بیشتر و کاهش تنبلی در ورزشکاران شده تا در فاصله انتخابی و اروی اصلی آماده سازی، تمرینات خود را رها نکرده و با مربیانشان در این فاصله تمرین کنند.
سی امین دوره یونیورسیاد دانشجویان جهان ۱۲ تا ۲۳ تیرماه به میزبانی ناپل ایتالیا برگزار می شود و قرار است کاروان ایران با ۴۲ دانشجو در چهار رشته تکواندو، تیراندازی، تیراندازی با کمان و والیبال در این رقابت شرکت کند.
ورزشی **۱۸۲۸**۳۹۹۱**9129

نظر شما