شناسهٔ خبر: 33112302 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

روند رو به رشد سرطان‌های دستگاه گوارش در فارس

رئیس مرکز تحقیقات سیاستگذاری سلامت دانشگاه علوم پزشکی شیراز از روند رو به رشد سرطان‌های دستگاه گوارش در استان فارس خبرداد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، دکتر باقری لنکرانی، سرطان روده بزرگ و معده را از شایع‌ترین سرطان‌های دستگاه گوارش در فارس اعلام کرد و افزود: سرطان مری هم که قبل از این رتبه دوم را در استان داشت درحال حاضر آمار کمتری از مبتلایان را به خود اختصاص داده است.

وی، عادات بد غذایی، عدم تحرک و استعمال دخانیات را از دلایل اصلی ابتلا به این سرطان‌ها اعلام و تصریح کرد: درحال حاضر چاقی هم که قبل از این به عنوان یکی از دلایل ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی مطرح بود امروزه به عنوان یکی از عوامل خطر ساز در ابتلا به سرطان‌های دستگاه گوارش شناسایی شده است.
رئیس مرکز تحقیقات سیاستگذاری سلامت دانشگاه علوم پزشکی شیراز افزود: درحال حاضر ابتلا افراد به سرطان‌هایی از جمله روده بزرگ، کبد، لوزالمعده، معده و مری ارتباط مستقیمی به اضافه وزن و چاقی دارد.
دکتر باقری لنکرانی با بیان اینکه سالانه بیش از ۱۱۰ هزار نفر در کشور به انواع سرطان‌ها مبتلا می شوند، اظهارداشت: در ۲۵ سال گذشته جایگاه مرگ و میر ناشی از ابتلا به سرطان در کشور از رتبه هشتم به رتبه دوم رسیده است.

نظر شما