شناسهٔ خبر: 33112301 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت | لینک خبر

میرزاده از نشست کمیسیون آموزش خبر داد:

ارجاع گزارش تقاضای تحقیق و تفحص از دانشگاه آزاد به هیأت رئیسه مجلس/ پرونده تخلف مدارس خارج از کشور آماده ارجاع به صحن و قوه قضاییه

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به نشست امروز کمیسیون متبوعش، گفت: گزارش تقاضای تحقیق و تقحص از دانشگاه آزاد بدون حضور نمایندگان متقاضی و مسئولان دانشگاه آزاد به هیأت رئیسه مجلس ارائه شد.

صاحب‌خبر -

سید حمایت میرزاده  سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در تشریح دستور کار امروز(شنبه ۴ خردادماه) کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، عنوان کرد: دستور نخست جلسه امروز انتخاب 2 نفر از نمایندگان عضو کمیسیون جهت عضویت در شورای سیاستگذاری مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی برای ارائه به صحن علنی بود که به ترتیب سید حمایت میرزاده و سیدمحمدجواد ابطحی برگزیده شدند.

تخلف در مدارس خارج از کشور در سه حوزه محرز شد

نماینده مردم گرمی مغان در مجلس شورای اسلامی افزود: دستور بعدی قرائت گزارش اعمال ماده 234 مدارس خارج از کشور بود که پس از قرائت این گزارش مشخص شد در سه حوزه ارزشیابی مدارک تحصیلی، ترازنامه مالی و فعالیت‌‎های عمرانی که در برخی از کشورها صورت گرفته بود، تخلفاتی صورت گرفته است.

وی ادامه داد: گزارش مذکور جهت ارائه به صحن قرائت شد که پس از صحن نیز با نظر نمایندگان مجلس این گزارش به قوه قضاییه جهت رسیدگی ارجاع می‎شود.

مهلت سه هفته‌ای به وزارتخانه‌های ارتباطات و آموزش و پرورش

میرزاده ادامه داد: دعوت از وزیر محترم ارتباطات و فناوری اطلاعات جهت پاسخگویی به سوال آقای سیدعلی ادیانی دستور بعدی نشست امروز بود که این سئوال در خصوص هوشمندسازی مدارس به سیستم فناوری‌های نوین با توجه به تأکید برنامه ششم توسعه بود که پس از توضیحات وزیر، مقرر شد طی سه هفته آینده جلساتی با مسئولان وزارت آموزش و پرورش و ارتباطات و دو تن از نمایندگان کمیسیون آموزش بررسی‌ها صورت و نتیجه آن به کمیسیون ارائه شود.

عدم حضور متقاضیان تحقیق و تفحص و مسئولان دانشگاه آزاد به هیأت رئیسه گزارش می‌شود

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس یادآور شد: دستور کار آخر کمیسیون نیز بررسی تقاضای تحقیق و تفحص از دانشگاه آزاد با حضور نمایندگان متقاضی و ریاست دانشگاه آزاد اسلامی بود که نمایندگان متقاضی درخواست تعویق یک هفته‌ای بررسی تحقیق و تفحص در کمیسیون را داشتند و مسئولان دانشگاه آزاد نیز به همین دلیل برای پاسخگویی حضور نداشتند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه چنین چیزی در آیین نامه مجلس وجود ندارد، کمیسیون تصمیم گرفت گزارش ماوقع را عیناً به هیأت رئیسه مجلس ابلاغ کند./

پایان پیام

نظر شما