شناسهٔ خبر: 33112117 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دولت.آی‌آر | لینک خبر

خط قرمز استاندارد حفظ ایمنی و سلامت مردم است

رییس سازمان ملی استاندارد ایران با توجه به مشکلات اقتصادی و تحریمها تاکید کرد : نباید مشکلات اقتصادی تاثیری بر استاندارد و کیفیت داشته باشد و خط قرمز استاندارد را بخاطر شرایط تحریم رد کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از استاندارد، وی با بیان اینکه گفته می شود با توجه به مشکلات اقتصادی و تحریم‌ها شرایط اخذ استاندارد را تسهیل کنید افزود: سازمان ملی استاندارد ایران بیش از پیش حامی تولید کننده و حافظ سلامت و ایمنی در جامعه است.

وی اجرای مفاد قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد را عامل رشد کیفی در کشور دانست و خاطرنشان کرد: دولت یا حاکمیت، تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان بازیگران اصلی کیفیت محسوب می‌شود.

پیروزبخت گفت: این سازمان با پیوستن به مجامع و کنوانسیون‌های بین‌المللی می‌تواند در امر کیفیت مسیر بخش خصوصی را برای حضور موفق در بازارهای بین المللی و رقابت با دیگر بنگاه‌های هموار سازد.

رییس سازمان ملی استاندارد ایران با اشاره به این‌که مؤلفه دوم کیفیت، جامعه تولیدکنندگان و ارائه‌کنندگان خدمت است که باید به عنوان رکن عملیاتی انتظاراتی از این گروه داشته باشیم، گفت: در شرایط تحریم‌ها قشر کارآفرینان می‌توانند نقش موثری برای گذر از بحران ایفا کنند.

پیروزبخت گفت: مصرف کنندگان می توانند با بهره گیری از کیفیت مطلوب به سمت مطالبه‌گری کیفیت گام بردارند .

وی با تاکید بر این‌که از خط قرمزها عبور نخواهیم کرد، اظهار داشت: اگر مفاهیم جدیدی که وارد قانون ملی استاندارد شده رعایت شود، به سمت توسعه اقتصادی خواهیم رفت و در این راستا باید دستگاه‌ها به سمت مقررات فنی حرکت کنند.

رییس سازمان ملی استاندارد ایران با بیان این‌که استاندارد مانع صادرات نیست بلکه تسهیل‌کننده صادرات به شمار می‌رود، اظهار کرد: با انعقاد تفاهم نامه با کشورهای مختلف راه را برای صادرات باز کرده ایم و بطور کلی باید بگویم نظام استاندارد تسهیل کننده صادرات و مانعی برای ورود کالاهای بی‌کیفیت به کشور است.

نظر شما