شناسهٔ خبر: 33112074 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

طرح 550 هزار هکتاری می‌تواند وابستگی به نفت را کاهش دهد

مدیر تعاون روستایی خوزستان با تاکید بر برنامه محور بودن جهت به سرانجام رسیدن این طرح گفت: طرح بزرگ 550 هزار هکتاری مقام معظم رهبری می تواند وابستگی به نفت را کاهش و در بسیاری از اقلام ما را به خودکفایی برساند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، جمشید بنی فری در جلسه نظام بهره‌ برداری فاز یک طرح احیاء و توسعه ۵۵۰ هزار هکتاری اراضی استان‌های خوزستان و ایلام  با تاکید بر برنامه محور بودن جهت به سرانجام رسیدن این طرح اظهار کرد: طرح بزرگ 550 هزار هکتاری مقام معظم رهبری می تواند بسیاری از مشکلات از جمله وابستگی به نفت را کاهش و در تولید محصولات غذایی در بسیاری از اقلام ما را به خودکفایی برساند.

وی افزود: توجه به مسائلی مانند آب و خاک و کشاورزان فقط با برخورداری از  برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت ما را به نتایج و اهداف مورد نظر می‌رساند.

مدیر تعاون روستایی خوزستان گفت: اطمینان دارم شرکت‌ها و تعاونی‌های حاضر در طرح که علاقمند به آبادانی مزراع و اراضی خود هستند می‌توانند به بهترین تولید  چه از نظر کمی و چه کیفی برسند به شرط اینکه پای کار باشند و ایرادت را  به ما گزارش دهند تا اعتباراتی که برای طرح 550 هزار هکتاری در حال هزینه کردن است سبب خرسندی ما شود.

 بنی‌فرید با بیان اینکه باید قدردان توجه مقام معظم رهبری به خوزستان باشیم و حساسیت بیشتری بر نحوه تکمیل این پروژه چند میلیارد دلاری داشته باشیم، عنوان کرد: در طرح های گذشته همت همکاران،  ما را به رکورد شکنی رساند به همین دلیل در طرح توزیع میوه نوروزی موفق به کسب رتبه‌دوم کشور شدیم  این در حالی است که ما در ادوار گذشته رتبه 16 را داشتیم.

وی افزود:  20 درصد از میوه موجود در انبارهای ما خراب و به ضایعات تبدیل شد، اما در طرح توزیع میوه نوروزی امسال زیر 3 درصد خرابی میوه داشتیم، همچنین در طرح گندم تا به امروز و قبل از پایان طرح موفق شدیم رکورد خرید را بشکنیم و از 780 هزار تن به بالای 850 هزار تن برسیم.

بنی‌فرید با تاکید بر اینکه موفقیت‌های حاصله نتیجه همکاری، همدلی، در کنار هم بودن، تعهد داشتن به این آب و خاک و دلسوزی است، گفت: به منظور نتیجه گرفتن از طرح 550 هزار هکتاری باید به نیروهای جوانی که در طرح وجود دارند ایمان داشته باشیم چرا که توانایی فکر و ایده ای که در آنها دیده می‌شود به زودی شاهد موفقیت های چشمگیری در کشاورزی خوزستان خواهیم بود.

انتهای پیام/

نظر شما