شناسهٔ خبر: 33112020 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

خدمات کمیته امداد به 935 خانواده زندانیان جرائم غیرعمد گیلان

 رشت - ایرنا - مدیرکل کمیته امداد گیلان از ارائه خدمات به 935 خانواده زندانیان جرائم غیرعمد استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

عباس اهرابی عصر شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در حال حاضر ۹۳۵ خانواده نیازمند زندانی جرایم غیر عمد در استان تحت حمایت کمیته امداد هستند که این خانواده‌ها طی سال گذشته ۲۵۷ میلیون و ۵۹۳ هزار تومان کمک معیشت، ۴۲۳ خانوار از این تعداد ۵۰۷ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان کمک‌های موردی و ۲۸۰ خانوار نیز ۱۰۲ میلیون و ۷۲۰ هزار تومان کمک‌هزینه تحصیلی دریافت کرده‌اند.

وی با بیان اینکه کمک‌های مردمی جلوه مهربانی و اعتماد به مجموعه کمیته امداد است تصریح کرد: مردم در چهار دهه گذشته یعنی از ابتدای تأسیس کمیته امداد توسط امام راحل تاکنون؛ همواره در کنار نیازمندان بوده و هستند و برای حل مشکلات آن‌ها کمک می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه کمیته امداد به‌عنوان عضو هیئت امنا ستاد دیه استان همه‌ساله تعداد زیادی از خانواده‌های زندانیان جرایم غیرعمدرا تحت پوشش قرار می‌دهد، افزود: نگهداشت خانواده‌های زندانیان جرایم غیرعمد با هدف پیشگیری از آسیب‌های احتمالی وارده به آن‌ها و کمک به بهبود وضع معیشتی و ارائه خدمات مددکاری به خانواده زندانیان انجام می‌شود.

اهرابی، ارائه خدمات معیشتی، درمانی، تحصیلی و دیگر ملزومات ضروری را ازجمله خدمات ارائه شده به خانواده‌های زندانیان جرایم غیر عمد عنوان و تصریح کرد: خانواده زندانیان از خدمات کمیته امداد مانند مستمری، بیمه اجتماعی و درمانی، وام اشتغال و کارگشایی و ارائه خدمات به دانش‌آموزان و دانشجویان برخوردار می‌شوند.

مدیرکل کمیته امداد گیلان ساخت و یا خرید مسکن و پرداخت ودیعه و اجاره مسکن برای خانواده‌های زندانیان دارای محکومیت طولانی را یکی دیگر از خدمات این نهاد دانست و گفت: سال گذشته به ۸۵ خانوار از زندانیان جرایم غیر عمد ۱۵۳ میلیون تومان کمک‌هزینه اجاره مسکن و به پنج خانوار هم ۵۰ میلیون تومان ودیعه مسکن پرداخت‌شده است.

وی بابیان اینکه پرداخت وام محکومان تا سقف ۱۵ میلیون تومان به‌منظور پیشگیری از زندانی شدن محکومین جرایم غیر عمد به آن‌ها پرداخت می‌شود، افزود: سال گذشته ۳۶ نفر از این افراد با اعتبار ۲۷۲ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان از وام محکومان بهره مند شدند که این وام به تمامی زندانیان جرایم غیر عمد نیازمند تعلق‌گرفته و نیاز به تحت حمایت بودن ندارد و وجه مربوطه به‌حساب دادگستری واریز می‌شود.

اهرابی، ارائه کمک‌های حمایتی، فراهم کردن زمینه آموزش مهارت‌های فنی و حرفه‌ای، ارائه تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال به خانوارهای زندانیان نیازمند و زندانیان آزاده شده بر اساس ضوابط را ازجمله خدماتی خواند که به زندانیان جرایم غیر عمد ارائه می‌شود.

وی ادامه داد: سال گذشته ۵۲ میلیون تومان تسهیلات اشتغال به ۵۲ خانوار، ۶۳ میلیون تومان وام قرض‌الحسنه به ۱۲۶ خانوار و ۵۶۴ میلیون تومان کمک‌هزینه درمانی به هزار و ۱۲۸ نفر پرداخت‌شده است.

وی تصریح کرد: سالیانه با انعقاد تفاهم‌نامه‌هایی با کمیته امداد و اداره کل زندان‌ها و ایجاد ارتباط در خصوص استعلام گروهی وضعیت زندانیان برای کاهش آسیب‌های ناشی از ایاب و ذهاب خانواده‌های آن‌ها اقدام می‌شود.

اهرابی همچنین ارائه مشاوره‌های خانوادگی، تحصیلی، ازدواج، اشتغال، حقوقی توسط مشاوران مجرب در کمیته امداد و در موارد لزوم معرفی به کلینیک‌های تخصصی مشاوره طرف قرارداد با این نهاد و نیز برگزاری کلاس‌های آموزشی، فرهنگی، اردوهای زیارتی و سایر اقدامات مراقبتی برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در خانواده‌های زندانیان جرایم غیر عمد را از دیگر اقدامات این نهاد عنوان کرد.

۷۲۹۶ /‏۶۰۳۰

نظر شما