شناسهٔ خبر: 33112003 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

موافقت اصولی تاسیسات گردشگری الکترونیکی صادر می‌شود

معاون سرمایه‌گذاری و تامین منابع اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خراسان رضوی گفت: موافقت اصولی تاسیسات گردشگری از طریق سامانه الکترونیکی صادر می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خراسان رضوی، احمد دیناری اظهار کرد: در نیمه دوم اسفند ماه سال ۹۷ با بخشنامه رسمی و کتبی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کشور سامانه الکترونیکی صدور موافقت اصولی تاسیسات گردشگری به استان‌ها ابلاغ شده است.

معاون سرمایه‌گذاری و تامین منابع اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خراسان رضوی ادامه داد: براساس این بخشنامه از این پس کلیه فرایندهای سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری از طریق این سامانه انجام می‌شود.

وی درباره اهداف سامانه‌ای شدن این فرآیند اظهار کرد: کاهش هزینه ارائه خدمات، دسترسی مناسب متقاضیان به اطلاعات و خدمات دولتی، ساماندهی و یکپارچه‌سازی طرح‌های گردشگری برای اجرای مفاد آیین‌نامه ایجاد، اصلاح، تکمیل، درجه‌بندی و نرخ‌گذاری تاسیسات گردشگری مصوبه هیات وزیران و تسهیل صدور مجوزهای کسب‌وکار و کوتاه‌تر شدن فرآیندها است.

دیناری تصریح کرد:  آدرس اینترنتی این  سامانه www.My.ichto.ir  است و کلیه کسانی که قصد سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری ( مصادیق ماده یک آیین‌نامه تاسیسات گردشگری به جز دفاتر خدمات مسافرتی و جهانگردی خانه مسافر و اقامتگاه بوم‌گردی) هستند باید درخواست خود را در این سامانه ثبت و مراحل بعدی را از طریق همین سامانه بدون مراجعات حضوری پیگیری کنند.

معاون سرمایه‌گذاری و تامین منابع اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خراسان رضوی افزود: در شهرستان‌های استان‌ها ادارات میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان مربوطه نسبت به راهنمایی متقاضیان برای ثبت اطلاعات اقدام می‌کنند و نیازی نیست متقاضیان برای ارائه درخواست به اداره کل یا مرکز استان مراجعه کنند.

وی با بیان اینکه متقاضیان در هر ساعت و مکانی می‌توانند درخواست خود را با مشخصات کامل و اسناد مربوطه در سامانه فوق ثبت کنند، گفت: سایر پروژه‌هایی که از قبل برای آن‌ها موافقت اصولی صادر شده، باید نسبت به ثبت اطلاعات پروژه و پیگیری دریافت مجوز ساخت از طریق این سامانه اقدام کنند.

انتهای پیام/ 70031

نظر شما