شناسهٔ خبر: 33111971 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

مرکز غیرمجاز توزیع کتاب، عامل ایجاد پدیده کتاب‌گردانی دختران در کرمانشاه است

R41380/P/S6,68/CT11

مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان کرمانشاه در مورد ایجاد پدیده کتاب‌گردانی برخی دختران در شهر کرمانشاه و تذکر دادستان در این مورد گفت: در بررسی‌ها مشخص شد که این فعالیت توسط یک مرکز غیرمجاز توزیع کتاب انجام شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمانشاه، دادستان کرمانشاه هفته گذشته در نامه‌ای به مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان ضمن بیان صحنه‌های ناراحت‌کننده‌ای که در ناهمسویی آشکار با فرهنگ عمومی جامعه توسط کتاب‌گردانی دختران در ادارات و منازل اشخاص به وجود آمده از مدیر ارشاد خواست تا به این اقدامات رسیدگی کند.

دادستان استان کرمانشاه در این نامه در رابطه با رسیدگی جدی به وضعیت کنونی کتاب‌فروشی دختران در سطح ادارات، منازل اشخاص و معابر عمومی گفته بود که ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی امری نیک و به غایت پسندیده است اما شیوه‌های اجرائی در عرضه و فروش آن گاهی مطابق قانون، شرع، اخلاق و مشی پذیرفته شده عرفی به نظر نمی‌رسد.

در نامه دادستان کرمانشاه آمده است که عده‌ای عمدتاً از دختران جوان با طبقی کتاب در دست به ادارات، منازل اشخاص و راننده اتومبیلهای در حال تردد مراجعه و با اصرار مبادرت به فروش کتاب می‌کنند که صحنه‌ای ناراحت کننده و نازیبا ترسیم می‌شود که در ناهمسویی آشکار با فرهنگ عمومی جامعه قرار دارد و بسترساز آسیبهای رفتاری بعدی است.

دادستان کرمانشاه از مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خواسته است که به عنوان متولی امر فرهنگ ضمن ورود فوری به موضوع نسبت به ساماندهی و اصلاح روش‌های مرسوم اقدام و نتیجه را گزارش کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اسلامی استان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مورد نامه دادستان و این فعالیت غیرفرهنگی در سطح شهر کرمانشاه اظهار کرد: در بررسی‌ها مشخص شد که این فعالیت توسط یکی از مراکز پخش و توزیع غیرمجاز کتاب در یکی از مجتمع‌های تجاری کرمانشاه با بکارگیری تعدادی از دختران جوان انجام می‌شود.

رحیم جعفری افزود: تصور نخست ما بر این بود که این دختران این کتابها را از مکانهای مجاز خریداری می‌کنند اما بعد از بررسی‌های نهایی مشخص شد که این مرکز خاص که چه بسا به دنبال ترویج فرهنگ کتابخوانی هم باشد اما استفاده از ابزار غلط به این امر مبادرت کرده است و کتابها را در اختیار این افراد قرار داده است که در پی ساماندهی این وضعیت هستیم.

انتهای پیام/ ز

نظر شما