شناسهٔ خبر: 33111906 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

در ماه رمضان؛

کوهپیمایی با پویش مهتاب نوردی

گروهی از کوهنوردان با شرکت در پویش فرهنگی ورزشی مهتاب نوردی در ماه رمضان مسیر تپه نورالشهدا را پیمودند

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، حدود یک دهه قبل، جمعی از علاقه‌مندان به کوه، عنوان مهتاب نوردی را برای کوهنوردی شبانه خود در نیمه ماه رمضان برگزیدند و مقدمه حرکتی شد که با استقبال دیگران به شکل یک سنت هر ساله در تقویم برنامه مجموعه‌های کوهنوردی اجرا می‌شود.

اکنون این جریان خودجوش به شکل پویش فرهنگی ورزشی مهتاب نوردی با شعار کوه جایگاه وحی، عبادت، خودسازی سعی در تکثر و فراگیری این رویداد با نگرش معنوی آن دارد.

چند سالی است در نقاط مختلف، فعالان و مجموعه‌های کوهنوردی و فرهنگی در خصوص بسترسازی اجرای مهتاب نوردی برنامه ریزی می‌کنند.

در تهران این برنامه در مسیر تپه نورالشهدا کلکچال به اجرا درآمد.

با وجود اینکه شب‌های جمعه ماه رمضان تنور ضیافت‌های افطاری داغ است و زبان روزه طاقت‌ها را کم کرده است، اما کوهنوردان چون کوه راسخ، عزم حضور کردند و پیرو فراخوان قبلی برای شب جمعه نیمه ماه رمضان، عده‌ای از گروه‌های مختلف در قرار عصرگاهی پارک جمشیدیه جمع شدند.

پس از صحبت کوتاه مسئول فرهنگی فدراسیون کوهنوردی، شرکت کنندگان به صورت گروهی به صورت آهسته مسیر را ایستگاه به ایستگاه با اضافه شدن گروه‌های دیگر تا محل تپه نورالشهدا پیمودند.

نماز جماعت در جوار قبور شهدای گمنام اقامه شد و حاضران بر سر سفره افطاری در حسینیه میهمان شهدا شدند.

مراسم هیئت نورالشهدا با سخنرانی و خواندن دعا و مناجات جلوه عبادی برنامه را تکمیل کرد و با حضور خادمان رضوی، گردش عطر پرچم حرم امام رضا (علیه السلام) دل‌های جمع را به قله طوس رساند.

پس از مراسم عده‌ای از عزیزان با روحانیان حاضر در برنامه، پیمایشی شبانه را زیر نور مهتاب برگزار کردند.

بعضی شب زنده داران کوه نیز فیض شب مهتابی ماه رمضان را در مجاورت با مکان مقدس قبور شهدا یافتند.

در نهایت این شب معنوی با پذیرایی سحری و اقامه نماز صبح در تپه نورالشهدا به پایان رسید.

این برنامه با وجود محدودیت‌ها مورد استقبال خاصی قرار گرفت و مجموعه‌های مختلفی از آن حمایت کردند که نشان از علاقه مندی به توسعه پویش مهتاب نوردی است.

برنامه‌های مشابه دیگری در تهران و سایر نقاط کشور در هفته‌های نیمه ماه رمضان به صورت رسمی و خودجوش اجرا و برنامه ریزی شده است و همه افراد و مجموعه‌ها می‌توانند به این پویش فرهنگی ورزشی بپیوندند.

کوهپیمایی با پویش مهتاب نوردی کوهپیمایی با پویش مهتاب نوردی کوهپیمایی با پویش مهتاب نوردی کوهپیمایی با پویش مهتاب نوردی کوهپیمایی با پویش مهتاب نوردی

نظر شما