شناسهٔ خبر: 33111710 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

ریزش شاخص کل بورس تهران

فارس نوشت: شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز با ۸۵۴ واحد کاهش به رقم ۲۱۴ هزار و ۳۱۴ واحد رسید.

صاحب‌خبر -

در پایان معاملات امروز بورس اوراق بهادار تهران، شاخص کل بورس ۸۵۴ واحد افت کرده و به رقم ۲۱۴ هزار و ۳۱۴ واحد رسید. شاخص کل با معیار هموزن امروز در مدار رشد قرار گرفته و با افزایش ۳۱۲ واحد به رقم ۴۸ هزار و ۴۴۳ واحد رسید.

ارزش روز شرکتهای حاضر در بورس اوراق بهادار تهران امروز به بیش از ۸۱۹ هزار میلیارد تومان رسید.

امروز معامله‌گران بورس اوراق بهادار بیش از ۲.۴ میلیارد اوراق برگه بهادار و سهام به ارزش بیش از ۸۲۱ میلیارد تومان در قالب ۲۲۸ هزار نوبت معامله دادوستد کردند.

امروز شاخص قیمت با معیار وزنی ـ ارزشی ۲۴۴ واحد افت کرد و به رقم ۶۱ هزار و ۳۴۸ واحد رسید. شاخص قیمت با معیار هموزن ۲۱۶ واحد رشد کرده و به رقم ۳۳ هزار و ۵۲۳ واحد رسید. شاخص آزاد شناور با کاهش ۱۴۴۵ واحد به رقم ۲۴۱ هزار و ۱۸۰ واحد رسید.

شاخص بازار اول بورس با کاهش ۱۱۹۷ واحد به رقم ۱۵۹ هزار و ۹۴۵ واحد رسید.

شاخص بازار دوم بورس با افزایش ۹۵۲ واحد به رقم ۴۱۷ هزار و ۱۶ واحد رسید.

امروز نمادهای همراه، فارس، در تقویت شاخص بورس اثرگذار بودند و نمادهای شبندر، شپنا، شتران، وبملت، پارس در کاهش شاخص بورس اثرگذار بودند.

امروز نمادهای پربیننده مربوط به گروه شرکت‌های بانکی، خودرویی و فلزی بودند. نمادهای پربیننده بورسی شامل وتجارت، بانک تجارت با قیمت نهایی هر سهم ۴۰۱ ریال، وبملت مربوط به بانک ملت با قیمت پایانی هر سهم ۳۳۸۳ ریال، خساپا مربوط به شرکت سایپا با قیمت نهایی هر سمت ۱۲۵۵ ریال، خودرو مربوط به ایران خودرو با قیمت هر سهم ۴۲۵۸ ریال، نماد وخارزم مربوط به سرمایه‌گذاری خوارزمی با قمیت پایانی هر سهم ۱۲۶۶ ریال، بترانس مربوط به ایران‌ترانسفو با قیمت پایانی هر سهم ۶۴۳۸ ریال، فلوله مربوط به لوله و ماشین‌سازی ایران به قیمت پایانی هر سهم ۹۴۲۵ ریال، از نمادهای پربیننده بودند.

به گزارش فارس امروز در پایان معاملات فرابورس ایران نیز شاخص کل بدون تغییر همان رقم ۲۶۷۱ واحد باقی ماند. ارزش روز بازار اول و دوم فرابورس به بیش از ۱۵۰ هزار میلیارد تومان رسید.

امروز معامله‌گران فرابورس بیش از ۱.۳ میلیارد سهام و حق تقدم در قالب ۱۴۹ هزار نوبت معامله و به ارزش ۵۸۸ میلیارد تومان دادوستد کردند.

امروز نمادهای میدکو، مارون، هرمز، در تقویت شاخص فرابورس اثرگذار بودند و نمادهای دماوند، زاگرس، ذوب، شرانل در کاهش شاخص فرابورس اثرگذار بودند.

امروز نمادهای پربیننده فرابورسی مربوط به شرکت‌های ذوب آهن اصفهان، صنایع کاغذ پارس، توسعه و عمران استان کرمان، سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی، پتروشیمی زاگرس، بانک دی و پتروشیمی غدیر، بودند.

امروز با پیام ناظر بازار نمادهای بنیرو مربوط به نیروترانس، خوزساز مربوط به محورسازان ایران خودرو،‌ سقاین مربوط به سیمان قاین، نماد لبوتان مربوط به گروه صنعتی بوتان، نماد مداران مربوط به داده‌پردازی ایران، نماد قنیشا مربوط به قند نیشابور، متوقف شدند.

همچنین نماد حفارس۱ مربوط به حمل و نقل بین‌المللی خلیج فارس به علت افشای اطلاعات پراهمیت گروه ب متوقف شد و همچنین نمادهای دابور مربوط به داروسازی ابوریحان، سغرب مربوط به سیمان غرب، وبوعلی مربوط به سرمایه‌گذاری بوعلی، وامید مربوط به شرکت سرمایه‌گذاری امید بازگشایی شدند.

همچنین نماد سخوز مربوط به سیمان خوزستان نیز بازگشایی شد.

۲۲۶۲۲۶

برچسب‌ها:

نظر شما