شناسهٔ خبر: 33111195 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: بانی فیلم | لینک خبر

چند خبر از شبکه های برون مرزی صدا و سیما

صاحب‌خبر -

انتصاب سید عباس رضوی به عنوان مدیر گروه معارف شبکه الکوثر
با حکم مدیر شبکه جهانی الکوثر، سید عباس رضوی به سمت مدیر گروه معارف این شبکه منصوب شد.
به گزارش رسیده ، با حکم مرتضی شمسی مدیر شبکه جهانی الکوثر ، « سید عباس رضوی» مدیر گروه معارف شبکه الکوثر شد.
سید عباس رضوی متولد نجف اشرف است. وی دانشجوی رشته فیزیک در یکی از دانشگاه های بغداد بود که به اتهام فعالیت و مخالفت علیه رژیم بعث عراق و داشتن تابعیت ایرانی دستگیر و به گذراندن ۹ ماه حبس در زندان بعثی ها محکوم شد.
سید عباس رضوی پس از حضور در ایران، به عنوان دبیر خبر کیهان عربی، سردبیر صفحه قرآن کیهان عربی، دبیر و سردبیر خبر شبکه الکوثر، مدیر گروه سیاسی و خبر شبکه الکوثر و سردبیر سایت رادیو عربی ، در رسانه ها فعالیت داشته است.

 

«تصویر زندگی» و توصیه هایی برای درمان کبد چرب

در برنامه «تصویر زندگی» از کانال آذری شبکه سحر ، شنبه ۴ خرداد توصیه هایی با موضوع کبد چرب ، علائم و نشانه ها و روش های درمان آن به مخاطبان و بینندگان کانال ارائه می شود.
به دنبال درخواست های مکرر مخاطبان برنامه خانواده محور «تصویر زندگی» مبنی بر طرح و پاسخگویی به سوالات درباره مشکلات گوارشی و کبد ، دکتر «سلیم جهانگیری» فوق تخصص این رشته در برنامه حضور یافته و به سوالات مخاطبان که توسط مجری برنامه «یونس رستگارنیا» مطرح می شود ، همراه با توصیه هایی برای تغذیه در ماه مبارک برای روزه داران و سحرخیزان آذری پاسخ خواهد گفت.
برنامه «حیات آینه سی» با اجرای فاطمه باقرالموسوی و همراه با بخش های دیگری مثل: معرفی کمپین هایی با موضوع حفظ و پاسداشت محیط زیست ، وله های ویژه ماه مبارک و شب های قدر و میان برنامه از ساعت ۱۸:۰۰ به مدت ۴۵ دقیقه بر روی آنتن کانال آذری شبکه سحر است.
فرزانه دیبایی تبریزی تهیه کننده به همراه یونس نوعی و فریندخت زندی دستیاران تهیه این برنامه هستند.

 

«کمپاس» و همکاری ها و کمک های بشردوستانه و متقابل ایران و آذربایجان
در برنامه امشب «کمپاس» از کانال آذری شبکه سحر موضوع کمک های بشردوستانه و متقابل ایران و آذربایجان در قالب گزارش هایی توسط کارشناس مدعو برنامه بررسی و مرور می شود.
برنامه «میزگرد سیاسی» با حضور بهرام غیبی به عنوان معاون پشتیبانی جمعیت هلال احمر ایران جهت ارائه گزارشی از فعالیت ها و خدمات جمعیت بر روی آنتن می رود.
موضوعاتی مثل: خدمات هلال احمر ایران به آوارگان جنگی در جمهوری آذربایجان ، فعالیت و خدمات درمانگاه هلال احمر ایران در باکو به آوارگان جنگی و بلایای طبیعی و محرومان آن کشور ، طرح های مشترک جمعیت هلال احمر دو کشور ، فعالیت های برون مرزی جمعیت هلال احمر ایران در دیگر مناطق جهان ، ارائه گزارشی از کمک های متقابل جمعیت هلال احمر آذربایجان به خسارت دیدگان ناشی از سیل اخیر کشورمان توسط مجری برنامه غلامرضا صفوی مطرح و با ارئه گزارش کارشناس برنامه همراه خواهد شد.
شنبه ۴ خرداد ساعت ۲۲:۰۰ به وقت تهران به مدت ۳۰ دقیقه برنامه «کمپاس» به تهیه کنندگی قهرمان نورانی درآباد بر روی آنتن کانال آذری شبکه سحر است.

 

برنامه «فقه الصیام» از مقام و منزلت امامان می گوید

در برنامه «فقه الصیام» از شبکه الکوثر با توجه به فرا رسیدن سالگرد ضربت خوردن حضرت علی (ع) و شهادت آن حضرت، به موضوع مقام و جایگاه امامان شیعه و تاثیر آنان در سرپرستی و امامت جامعه اسلامی می پردازد.
کارشناس ثابت برنامه شیخ اسد قصیر به عنوان کارشناس مسائل فقهی و دینی از آموزه های شیعی سخن خواهد گفت. به موجب این آموزه ها امامان (ع) از جانب خداوند به امامت منصوب شده اند و علم لدنی و حق شفاعت دارند و می توان با توسل به آنان به خداوند تقرب یافت.
قصیر با ذکر روایاتی از پیامبر(ص) ویژگی ها ، اسامی و شمار امامان را تبیین کرده و از احادیث مشهوری مثل: «ثقلین» ، «منزلت» ، «سفیه» ، «یوم الدار» ، «مدینه العلم» ، «طیر مشوی» ، «رایت» ، «کساء» ، «جابر» و «دوازده خلیفه» به عنوان مستندات اهل تشیع برای امامت نام خواهد برد.
در فراز دوم برنامه جمال برری مجری «فقه الصیام» ، سوالات و شبهات فقهی که توسط مخاطبان و بینندگان از طریق تلفن ، واتس آپ و کانال های ارتباطی دیگر به برنامه رسیده مطرح کرده و شیخ قصیر به آن ها پاسخ خواهد گفت.
«فقه الصیام» هر روز تا پایان ماه مبارک از ساعت ۱۸:۳۵ به وقت تهران در مدت زمان ۵۵ دقیقه به روی آنتن است.
این برنامه به سفارش گروه معارف شبکه و توسط شرکت «اسلام اصیل» در قم تهیه شده است.

 

برنامه «ماه خدا»ی شبکه سحر، معطر به عطر حضور مادر دو شهید دفاع مقدس

امشب در برنامه معنوی و عرفانی «ماه خدا» کانال اردوی شبکه جهانی سحر ، پای صحبت مادر دو شهید هشت سال دفاع مقدس خواهیم نشست.
«عصمت خسروانی تهرانی » مادر دو شهید مهدی و حسین (مهرداد) ملکی از شهدای دوران دفاع مقدس امشب مهمان برنامه «ماه خدا»ی کانال اردو شبکه جهانی سحر است. «مهدی» از فرماندهان لشکر ۲۵ کربلا و «حسین » فرمانده دیده‌بانی لشکر ۲۷ محمدرسول‌الله (ص)‌ بودند. حسین در سال ۶۳ در جزیره مجنون و مهدی در سال ۶۴ در فاو به درجه رفیع شهادت نائل شدند.
در این برنامه همچنین به زندگینامه شهدا و صفات بارز انسانی آنها پرداخته می شود و اینکه انسان های پاک و مومن با در پیش گرفتن راه اسلام واقعی و سیره اهل بیت (ع) به مقام والای شهادت نائل می شوند و بهترین الگوهای موجود برای انسان های آزاده جهان هستند .
اجرای این برنامه را رباب منصوری و تهیه کنندگی آن را عاطفه خالدی بر عهده دارد. زمان پخش برنامه « ماه خدا» بعد از اذان مغرب و در زمان افطار خواهد بود.

 

تقدیر از بهترین مجریان شبکه الکوثر به انتخاب مخاطبان

در حاشیه شورای مدیران شبکه جهانی الکوثر معاونت برون مرزی ، طی مراسمی از بهترین مجریان زن و مرد این شبکه قدردانی شد.
در مراسمی با حضور مدیران شبکه جهانی الکوثر از «فاطمه ابراهیم» بابت کسب عنوان «بهترین مجری زن » از نگاه مخاطبان برای اجرای اخبار شبکه و «لیث جعفر حسین» به خاطر کسب عنوان «بهترین مجری مرد» از نگاه مخاطبان و اجرای قابل تحسین در برنامه «مع المشاهدین» تقدیر شد.
«فاطمه ابراهیم» مجری جوان و لبنانی شبکه جهانی الکوثر، کارشناس ارشد روزنامه نگاری و فارغ التحصیل دانشگاه علامه طباطبائی است و از سال ۱۳۹۲ با عنوان دبیر خبر، خبرنگار و مجری با این شبکه همکاری داشته است.
«لیث جعفر حسین» نیز فارغ التحصیل مدرسه عالی آموزش فیلم سازی و لیسانس علوم قرآنی است و از سال ۱۳۷۵ تاکنون ، به عنوان مجری، تهیه کننده، دوبلور، مترجم و فیلم نامه نویس در سیمای عربی و شبکه الکوثر مشغول به فعالیت است.
برنامه «مع المشاهدین » که از سال ۱۳۸۵ از آنتن شبکه الکوثر پخش می شود با دعوت از چهره های شاخص سینما و تلویزیون ایران، به معرفی آثار فاخر و پرمخاطب ایرانی به جهان عرب می پردازد و از جایگاه ویژه ای در بین مخاطبان شبکه جهانی الکوثر برخوردار است.

اشتراک گذاری در:

نظر شما