شناسهٔ خبر: 33111073 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

هزینه ارز قطعه‌سازان ۱۲ هزار تومان است ولی خودروسازان ۸۵۰۰ تومان لحاظ می‌کنند

عضو هیأت مدیره انجمن قطعه‌سازان گفت: نرخ ارز برای قطعه‌سازان ۱۲ هزار تومان تمام می‌شود ولی خودروسازان در محاسبه قیمت قطعات، نرخ ۸۵۰۰ تومانی را برای ارز لحاظ می‌کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، سامعی عضو هیأت مدیره انجمن قطعه‌سازان در یک نشست خبری اظهار داشت: اگر بابت تأمین ارز نیمایی با در نظر گرفتن هزینه‌های جانبی حدود ۱۰ هزار تومان پرداخت کنیم تا به یک بانک چینی برسد، برای انتقال این مبلغ به یک بانک دیگر باید مبلغ اضافه‌ای متحمل شویم که در نهایت قیمت ارز برای قطعه‌سازان بالای ۱۲ هزار تومان تمام می‌شود.

وی ادامه داد:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ این در حالی است که خودروسازان در محاسبه قیمت قطعات، نرخ ۸۵۰۰ تومانی را برای ارز لحاظ می‌کنند.

سامعی با بیان اینکه بانک مرکزی اعلام می‌کند که می‌خواهد ۸۴۴ میلیون یورو را به صورت مساوی به ایران‌ خودرو و سایپا پرداخت کند، گفت: تأمین ارز به صورت روپیه هند، یوآن چین، ین ژاپن و لیر ترکیه امکان‌پذیر است که البته این منابع نیز فقط در یک سری از بانک‌های خاص قابل استفاده است و اجازه جابجایی آن برای صنعت وجود ندارد.

وی افزود‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌: بر این اساس ۱۰ درصد تسهیلات دریافتی باید به عنوان پیش‌پرداخت ارائه شود و ۹۰ درصد بقیه را ۹ ماه دیگر با قیمت روز ارز دولتی محاسبه کنیم. در این شرایط اگر قیمت ارز دوباره دچار جهش شود، صنعتگران باید پول زیادی را بابت ارز دریافتی بپردازند.

عضو هیأت مدیره انجمن قطعه‌سازان ادامه داد:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به همین دلیل پیشنهاد کردیم که تسهیلات ریالی به قطعه‌سازان پرداخت شود تا خودمان ثبت سفارش و خرید ارز را انجام دهیم ولی تاکنون به نتیجه نرسیده‌ایم.

انتهای پیام/

نظر شما