شناسهٔ خبر: 33110333 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

اختصاصی مشرق /

جزئیات حملات سنگین تروریست ها به شمال غرب شهر حلب/ شهادت 4 تن از نیروهای دفاع مردمی در حومه شهرک‌های شیعه‌نشین نبل و الزهراء + عکس و نقشه میدانی

عناصر تروریستی حملات سنگینی را برای نفوذ به حومه شرقی شهرک های شیعه نشین نبل و الزهراء انجام دادند و درگیری های سنگینی در این محور به وقع پیوست.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، از حومه شمال غرب شهر حلب خبر می‌رسد، گروهی از عناصر تروریستی حزب الاسلامی الترکستانی (همپیمان گروه تروریستی جبهه النصره) حملاتی را علیه نیروهای دفاع مردمی در حومه شرقی شهرک‌های شیعه نشین «نبل و الزهرا» انجام دادند.

برای مشاهده اندازه اصلی روی نقشه کلیک کنید

براساس اطلاعات به دست آمده، تروریست‌ها حملات را از شهرک اشغالی «بیانون» علیه مواضع نیروهای دفاع مردمی در ورودی جنوبی روستای «معرسه الخان» در حومه شرقی شهرک‌های «نبل و الزهراء» ترتیب دادند.

یک منبع میدانی در گفت وگو با مشرق به جزئیات حملات صورت گرفته اشاره کرد و افزود: نیروهای مردمی مستقر در ایستگاه‌های دفاعی به سرعت تحرکات تروریست‌ها را در این محور رصد کردند و برای دفع حملات وارد میدان شدند.

این منبع میدانی تصریح کرد: نیروهای دفاع مردمی پس از درگیری‌های سنگین موفق شدند حملات را به طور کامل دفع و از نفوذ عناصر تروریستی جلوگیری کنند و بیش از ۱۲ تن از آنان را به هلاکت برسانند.

وی با بیان اینکه عناصر تروریستی با رها کردن اجساد همرزمان به سمت شهرک «بیانون» متواری شدند، گفت: در جریان درگیری‌ها و دفع حملات، ۴ تن از نیروهای دفاع مردمی به شهادت رسیدند.

به گفته این منبع میدانی، نام «علی علبه، مرتضی حسن حمزه، باسل رشید خلیل و نایف سلیمان شبلی» در لیست شهدا دیده می‌شود که با جانفشانی از نفوذ تروریست‌ها به حومه شرقی شهرک‌های شیعه نشین «نبل و الزهرا» جلوگیری کنند.

این منبع میدانی با بیان اینکه رزمندگان به شهادت رسیده به نام شهدای شب قدر شناخته شده‌اند، افزود: در حال حاضر آرامش در منطقه برقرار شده و نیروهای دفاع مردمی در آماده باش هستند تا به هرگونه حمله‌ای واکنش نشان دهند.

روستای «معرسته الخان» دروازه شرقی شهرک‌های شیعه نشین نبل و الزهراء محسوب می‌شود و تروریست‌ها درصدد بودند این روستا را به اشغال دربیاورند تا ارتباط این دو شهرک را با شهرک‌های «حردتین، تل جبین، رتیان، باشکوی» و شهر «حلب» قطع کنند.

به گزارش مشرق، مناطق جنوبی شهرک‌های نبل والزهراء در اشغال تروریست‌های جبهه النصره است که به صورت متناوب با حملات خمپاره‌ای، مناطق مسکونی و تحت کنترل ارتش سوریه را هدف قرار می‌دهند.

نظر شما