شناسهٔ خبر: 33110015 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

اصفهان| نظام آموزشی کشور مبتنی بر اخلاق و معنویت نیست

R41346/P4001/S6,51/CT1

دبیر مجمع اصولگرایان استان اصفهان گفت: گفتمان قالب جامعه باید به سمت رشد معنویت برود و از طرفی هم به صورت کاربردی و عملی آموزش داده شود که در این خصوص باید گفت نظام آموزشی کشور متاسفانه مبتنی بر اخلاق و معنویت نیست و اینگونه هدف گذاری نشده است.

صاحب‌خبر -

حجت‌‌الاسلام ‌و‌المسلمین علیرضا باطنی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اصفهانبا اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب اظهار داشت: بیانیه گام دوم انقلاب دو بخش اساسی دارد که بخشی از آن مربوط به راه رفته و 40 سال گذشته انقلاب است که برخی با تحلیل آن، نیمه خالی و ضعف‌ها را برجسته می‌کنند، در صورتی که در بیانیه به نقاط قوت و قوی انقلاب پرداخته شده است.

وی افزود: یکی از محورها مبارزه با فساد و عدالت در ابعاد مختلف است که اگر کفه عدالت سنگین شود، حجم مفاسد کاهش پیدا می‌کند و هرموقع فساد از حد معمول بالاتر رود، نشان از عدم سلامت جامعه دارد. بنابراین با توجه به اینکه هدف غایی نظام جمهوری اسلامی که به عنوان مقدمه ظهور تعبیر می‌شود و ظهور امام عصر(عج) هدف اساسی آن اقامه عدل است، باید همه به بسط و گسترش عدالت در ابعاد مختلف همت کنند.

دبیر مجمع اصولگرایان اصفهان با بیان اینکه در تعریف عدالت قائل به برابری نیستیم و گاهی برابری عین بی‌عدالتی است، خاطرنشان کرد: عدالت به معنای قرار‌گیری هر چیزی در جای خودش است و فساد مضاف بر اینکه سم مهلک برای رشد جامعه است، انگیزه و خلاقیت‌ها را نادیده می‌گیرد، شایستگی‌ها را کنار می‌زند و مبانی ارزشی را به حاشیه می‌برد.

وی در باره اخلاق و معنویت در جامعه و مبارزه با ضدمعنویت که در بیانیه گام دوم انقلاب به آن اشاره شده است، گفت: اخلاق و معنویت زیربنای حکومت اسلامی است و وجه تمایز جمهوری را با نظام‌های حاکم به ویژه در غرب نشان می‌دهد، به لحاظ معرفت شناسی تفاوت مبنایی با آنها داریم و نظام ما با الهام از آموزه‌های اسلامی شکل گرفته و مردم هم به خاطر تحقق آن در عرصه‌های مختلف خطر کردند.

باطنی تصریح کرد: اگر اخلاق در جامعه برابر آموزه‌های دینی باشد، بسیاری از مشکلات برطرف خواهد شد که مصداق آن حجم پرونده‌های قضایی است که با رشد معنویت و اخلاق، دعاوی حجم کمتری پیدا می‌کنند.

وی یادآور شد: گفتمان قالب جامعه باید به سمت رشد معنویت برده شود و از طرفی هم به صورت کاربردی و عملی آموزش داده شود که در این خصوص باید گفت نظام آموزشی کشور متاسفانه مبتنی بر اخلاق و معنویت نیست و اینگونه هدف گذاری نشده است.

انتهای پیام/

نظر شما