شناسهٔ خبر: 33108616 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

اردبیل| تدوین استانداردهای ملی با هدف مطابقت با نیازهای روز انجام می‌شود

R41374/P1494/S6,49/CT11

مدیرکل استاندارد استان اردبیل از تدوین و بازنگری ۷۸ استاندارد ملی در اردبیل خبر داد و گفت: تدوین استانداردهای ملی با هدف مطابقت با نیازهای روز جامعه انجام می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، هاشم علایی ظهر امروز در دیدار با برخی مسئولان اردبیلی اظهار داشت: بررسی استانداردهایی ‌که پنج سال از تدوین آن ها گذشته است از وظایف سازمان ملی استاندارد ایران است و بازنگری آن ها بطور مداوم انجام می‌شود.

وی بیان کرد: بر همین اساس ، بازنگری 60 استاندارد ملی در دستورکار این اداره کل قرار داشت که با تلاش کارشناسان در سال97 شاهد تحقق 130 درصدی در این حوزه هستیم.

مدیرکل استاندارد استان اردبیل با اشاره به اینکه سازمان ملی استاندارد ایران به عنوان تنها مرجع رسمی و متولی قانونی در کشور مسئولیت تدوین و نشر استانداردها را بر عهده دارد، بیان کرد:  18 استاندارد ملی در سال97 توسط کارشناسان استاندارد تدوین و مصوب شده و به عنوان سند ملی در پورتال اداره کل و پورتال سازمان ملی استاندارد ایران در دسترس عموم قرار گرفته است.

علایی افزود: این استانداردها در زمینه های گردشگری و خدمات، اطلاعات و فناوری، برق والکترونیک، مکانیک، مصالح ساختمانی، مدیریت کیفیت و صنایع غذایی انجام گرفته است که باعث توسعه رونق اقتصادی و گردشگری استان خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه هدف از تدوین و بازنگری استانداردهای ملی به روزرسانی و ارتقاء کیفیت استانداردهای ملی مطابق با نیازهای جامعه می باشد خاطر نشان کرد بازنگری های انجام شده در زمینه موضوعاتی همچون " روش های اندازه گیری مقاوت ویژه مواد فلزی، کشتی سازی- شناورهای کوچک و سیستم های هدایت هیدرولیکی، دندانپزشکی و پروتزهای دندان بوده است.  

علایی گفت: سازمان ملی استاندارد ایران مشارکت در تدوین استانداردهای بین‌المللی را در دستور کار خود قرار داده تا در تدوین استانداردهای بین‌المللی با توجه به منافع و نیازهای داخلی کشور مشارکت و در جهت تسهیل و توسعه در حضور کشوریان در عرصه تجارت جهانی گامی موثر بردارد.

وی بیان کرد: اداره کل استاندارد اردبیل نیز در راستای مشارکت در تدوین استانداردهای بین المللی، استانداردی با عنوان " سنسور فتونیکی برای سنجش گاز طبیعی" را در دست تدوین دارد.

انتهای پیام/ ع

نظر شما