شناسهٔ خبر: 33108612 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

نجات ۵۰ کودک در پی انهدام باند چندملیتی کودک‌آزاری

71606

در جریان تحقیقات پلیس اینترپل در مورد یک "باند بین‌المللی کودک‌آزاری"، ۹ نفر از تایلند، استرالیا و ایالات متحده آمریکا دستگیر شده و ۵۰ کودک نیز نجات یافتند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، این تحقیقات که از دو سال پیش آغاز شد، عملیات "مچ سیاه" نامیده شده و یک ‌سایت اینترنتی در "دارک وب" که بیش از ۶۰ هزار کاربر جهانی داشته را مورد هدف قرار داده است.

این عملیات زمانی آغاز شد که اینترپل تصاویر ۱۱ پسر بچه زیر ۱۳ سال  را در این سایت کشف کرد که در آن کاربران از نرم‌افزارهای رمزگذاری شده برای مخفی کردن هویت خود استفاده ‌می‌کردند.

براساس بیانیه اینترپل، تصاویر این کودکان به صورت هفتگی در این وب‌سایت بارگذاری می‌شده اما با توجه به این که صورت‌هایشان به طور کامل پنهان می‌شده، ردیابی مجرمان امری دشوار بوده است.

سال گذشته مونتری سالانگام، مدیر اصلی این سایت در تایلند بازداشت و به ۱۴۶ سال حبس در زندان محکوم شد. روچا تاکپوتزا، یکی دیگر از مدیران این سایت نیز سال گذشته در استرالیا دستگیر شده و به ۴۰ سال حبس در زندان محکوم شد.

اسامی بازداشتی‌های جدید هنوز فاش نشده است.

بنا بر گزارش تایم، پلیس اینترپل بر این باور است که بیش از ۱۰۰ کودک مورد آزار و اذیت مجرمان این سایت دارک وب قرار داشته و مقامات در تلاش برای شناسایی تک تک آن‌ها هستند.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما