شناسهٔ خبر: 33108257 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیرکل میراث فرهنگی همدان:

۹ اثر جدید در استان همدان به فهرست آثار ملی ایران افزوده شد

همدان - مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان گفت: ۹ اثر جدید در استان همدان به فهرست آثار ملی ایران افزوده شد.

صاحب‌خبر -

علی مالمیر در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در اجرای قانون حفظ آثار ملی مصوب آبان سال ۱۳۰۹ و سایر قوانین مربوطه و نیز بند ششم ماده ۳ قانون اساسنامه سازمان میراث فرهنگی کشور آثار فرهنگی حمام درجزین مربوط به دوره قاجار در شهرستان رزن، امامزاده ابراهیم در روستای رودآور تویسرکان، حمام اوچ تپه در شهرصالح آباد و حمام نظام آباد در روستای نظام آباد رزن در فهرست آثار ملی ایران قرار گرفتند.

مالمیر افزود: خانه نوشادی، مسافرخانه آبادان، خانه طباطبایی در شهر همدان، مسجد علی ابن موسی الرضا در روستای بابانظر شهرستان رزن، پل بهادربیگ در روستای بهادربیگ بخش صالح آباد، پل شهر صالح آباد که همگی مربوط به دوران قاجاریه هستند از دیگر آثار ملی ثبت شده هستند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان همچنین گفت: دستکند جدید زیرزمینی در شهر صالح آباد کشف شده و باستان‌شناسان در حال کاوش آن هستند.

مالمیر قدمت این دستکند جدید را متعلق به دوره ایلخانی دانست، گفت: تاکنون در شهر سامن و روستای ارزانفود شهر زیر زمینی کشف شده که با کشف سومین شهر زیر زمینی؛ همدان را باید خواستگاه دستکندهای ایران نامید.

نظر شما