شناسهٔ خبر: 33108220 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

به دنبال مربیان جوان و جاه طلب مثل نکونام بودیم

رضایی: هیات مدیره از قطبی برنامه خواسته بود که این کار را نکرد

مدیرعامل فولاد معتقد است انتخاب نکونام درقالب مورد علاقه باشگاه است و می‌تواند آن‌ها را به خواسته‌های مدنظر از جمله کسب سهمیه در لیگ نوزدهم برساند

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، افشین قطبی عمر حضورش در فولاد به یک نیم‌فصل بیشتر نرسید. این مربی که می‌خواست با فولاد روزهای خوشی را برای هواداران آن رقم بزند با جدایی از جمع قرمزپوشان خوزستانی جای خودش را به جواد نکونام داد. 

بعد از به توافق نرسیدن با قطبی چه شد که به نام نکونام و انتخاب او برای سرمربیگری فولاد رسیدید؟

در بین گزینه‌هایی که وجود داشت در نهایت جمع بندی و نتیجه ای که به دست آمد نام نکونام بود که شاخص‌های مدنظر باشگاه را داشت و در قالب قراردادی ما نام او می‌گنجید. به همین خاطر هیات مدیره در نهایت جواد نکونام را به عنوان سرمربی فصل آینده باشگاه فولاد انتخاب و معرفی کرد.

دیگر گزینه‌های داخلی تیم چه نفراتی بودند و اصلا گزینه خارجی هم در لیست سرمربیگری فولاد بود؟

به هرحال وقتی قرار به انتخاب سرمربی یک تیم است همه گزینه‌ها چه داخلی و چه خارجی مطرح و روی آن‌ها بررسی قرار می‌گیرد. بله ما چن گزینه داخلی دیگر هم داشتیم که به خاطر این‌که به ما گفته نشود که اسم آن‌ها سوء استفاده شده نیازی به مطرح کردن اسم آن‌ها نداشتیم. در نهایت هم در بین همه نفرات هیات مدیره متفق القول نام جواد نکونام را انتخاب کردند.

چه شد که قطبی رفت؟ این مربی گفته بود که برای اتفاقات خیلی خوب به اهواز و باشگاه فولاد آمده‌اما طول همکاری او به یک نیم‌فصل بیشتر نرسید؟

قرارداد ما با آقای افشین قطبی یک نیم‌فصل بود. هیات مدیره با ایشان مذاکره داشت و از آقای قطبی برنامه خواست که ایشان این کار را نکرد و با توجه به این‌که در موضوعات دیگر هم که بررسی کردیم توافقی نبود بالاخره جواد نکونام انتخاب شد.

جواد نکونام با نساجی عملکرد خوبی داشت و به عنوان اولین تجربه لیگ برتری بد کار نکرد. به نظر شما او می‌تواند در فولاد با توجه به توقعاتی که وجود دارد کار را پیش ببرد؟

قطعا این‌طور خواهد بود. ما به دنبال مربیان جوان و جاه طلب مثل جواد نکونام هستیم. این فاکتور نکونام و تجربه چندین سال در فوتبال اروپا و آشنایی او به علم روز این رشته می‌تواند ما را کمک کند. همچنین به دنبال بهره گیری از تجربیات نکونام در آکادمی فولاد هستیم تا به بهترین شکل از استعدادهای زیادی که در فوتبال خوزستان داریم بهره ببریم. بدون شک کار کردن این مربی کنار کارلوس کی‌روش و دیگر موارد باعث شد که نکونام در قالب مورد علاقه باشگاه فولاد قرار بگیرد و انتخاب شود.

با قطبی تسویه حساب صورت نگرفت و رفت. مشکلی از این بابت ندارید؟

باشگاه فولاد از جمله باشگاه‌هایی است که مطالبات را در کوتاه ترین زمان پرداخت می‌کند و قطعا از این بابت مشکلی با ایشان نخواهیم داشت.

پس با نکونام یک نگاه بلند مدت به آینده فولاد دارید؟ 

بله و امیدواریم بتوانیم قرارداد دو ساله ای که با او بستیم شروع کننده یک راه طولانی مدت برای موفقیت فولاد باشد.

قطبی یک مربی کارنامه دار حداقل در فوتبال ایران بود اما نتوانست زیاد بهتر از پورموسوی کار کند. توقع هواداران فولاد بالاست و این یعنی نکونام و شما مدیران باشگاه کار سختی بابت این انتخاب دارید؟

قطبی یک مربی بین‌المللی و صاحب سبک بود که تمام برنامه تمرینی او به روز بود و این موضوع را از تک تک بازیکنان تیم می‌شنیدیم. در آن مقطع تغییرات انجام دادیم چون با فولاد به دنبال رسیدن به آسیا بودیم اما یکسری موارد از جمله مسایل داوری که بارها حق ما را از بین برد نتوانست این موفقیت را برای باشگاه به همراه بیاورد. باور کنید الان امتیازاتی که از ما داوری گرفت را به‌امتیاز کنونی تیم اضافه کنید دقیقا به سهمیه آسیا خواهیم رسید.

پس یعنی از نکونام حالا انتظار کسب سهمیه وجود دارد؟

بدون شک هر باشگاهی به دنبال بهترین عملکرد در فصل است و بدون شک با جواد نکونام می‌خواهیم بالای جدول باشیم و به سهمیه برسیم. برنامه باشگاه این است و نمی‌خواهیم شرمنده هواداران شویم که همیشه و همه جا کنار ما بودند.

شرایط کار آقای گل فولاد چه می‌شود؟ شیمبا می‌ماند؟

شیمبا یک بازیکن با کیفیت است و قطعا هر مربی می‌خواهد او را در اختیار داشته باشد. تمام تلاش حفظ شاکله اصلی تیم و تقویت آن است و کارهای عملیاتی آن را در باشگاه شروع کرده‌ایم.

نگاه باشگاه با آمدن نکونام مثل زمان پورموسوی استفاده از ظرفیت‌های داخلی است یا مثل قطبی به نکونام اجازه جذب بازیکن خارجی را خواهید داد؟

با صحبت هایی که داشتیم به دنبال استفاده از ظرفیت‌های بالای آکادمی و استعدادهای استان هستیم. در بعضی از پست‌ها کمبود داریم که قطعا با آنالیز و خواست کادرو کمیته فنی نسبت به جذب آن‌ها اقدام می‌کنیم. حالا اگر بازیکن خارجی نشد بدون شک از پتانسیل‌های لیگ خودمان بهره خواهیم برد.

نظر شما