شناسهٔ خبر: 33107631 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان:

کتابخانه های مدارس مناطق محروم زنجان 22هزار جلد کتاب دارند

زنجان - ایرنا - مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان گفت: تا کنون ۶ کتابخانه درون مدرسه ای با تعداد ۲۲ هزار جلد کتاب ویژه گروه سنی کودک و نوجوانان به همت این کانون در مناطق محروم و کم برخوردار استان ایجاد شده است.

صاحب‌خبر -

محمد نقی صالحی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: همزمان با سوم خرداد سالروز آزاد سازی خرمشهر ششمین کتابخانه درون مدرسه ای در بخش قره پشتلو این استان برای بهره مندی دانش آموزان این مناطق افتتاح شد.

وی اظهار داشت: این کتابخانه توسط کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و با همکاری قرارگاه پیشرفت و آبادانی استان آماده بهره برداری و تحویل به معلمان و دانش آموزان این روستا شد.

صالحی افزود: کتابخانه درون مدرسه شهید ابوالحسن موسوی با بیش از سه هزار جلد کتاب کودک و نوجوان از محل درآمدهای استانی کانون پرورش فکری تامین اعتبار شده است.

این مسئول، هدف از راه اندازی این نوع کتابخانه ها را توسعه عدالت فرهنگی در مناطق کم برخوردار، محروم و گسترش فرهنگ کتابخوانی در بین کودکان و نوجوانان این روستا اعلام کرد.

پیش از این نیز پنج کتابخانه درون مدرسه ای به همت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان در مناطق کم برخوردار و محروم روستای دستجرده طارم، انصاریه، خان دره، گلشهر کاظیمه و کوی فرهنگ شهر زنجان به ترتیب با پنج، سه، چهار، سه و چهار هزار جلد کتاب در این استان

افتتاح شده است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان پیش از این نیز، شمار اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان این استان در سال ۹۳ را حدود پنج هزار نفراعلام کرده بود که اکنون این تعداد به ۳۰ هزار و ۸۴۰ نفر رسیده که رشد ۶ برابری را نشان می دهد.

۹۶۴۶/‏۶۰۸۵

نظر شما