شناسهٔ خبر: 33106749 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت | لینک خبر

امضای تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه فنی و حرفه‌ای و موسسه فنی و حرفه ای پرومکابیل سنگال

در راستای همکاری‌های علمی و بین المللی دانشگاه فنی و حرفه ای ابراهیم صالحی عمران با دکتر ممدوپاکی تیام دیدار و گفتگو کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، صبح امروز (چهارم خرداد ماه) آقای ممدوپاکی تیام رییس موسسه فنی و حرفه ای پرومکابیل (promecabile) کشور سنگال در رأس هیأتی  با حضور در سازمان مرکزی دانشگاه فنی و حرفه ای با ابراهیم صالحی عمران رییس دانشگاه فنی و حرفه ای و فرج اله طالبی اتوئی مدیرکل دفتر همکاری های علمی و بین المللی دانشگاه فنی و حرفه ای دیدار و گفتگو کردند.

بنابراین گزارش در این دیدار ضمن معرفی کامل ظرفیت ها و توانمند های بالقوه دانشگاه فنی و حرفه ای به طرفین سنگالی زمینه های همکاری دانشگاه با کشور سنگال مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

با توجه به درخواست و نیازهای مطروحه از طرف هیأت سنگالی، پذیرش دانشجو سنگالی در دانشگاه فنی و حرفه ای ، برگزاری دوره های کوتاه مدت برای مدرسین سنگالی، برگزاری دوره های مشترک برای دانشجویان سنگالی در کشورسنگال و در برنامه دراز مدت تأسیس دانشگاه فنی و حرفه ای در این کشور در رشته های مکانیک، برق خودرو، ماشین آلات کشاورزی، طراحی و ساخت جواهرات و کار بر روی چرم از مفاد اصلی این تفاهم نامه است.

گفتنی است در همین راستا روز سه شنبه سی و یکم اردیبهشت ماه، هیأت سنگالی از کارگاه ها، آزمایشگاه ها و نوآوری های دانشکده فنی و حرفه ای پسران انقلاب اسلامی تهران بازدید بعمل کردند و امکانات موجود در مراکز را بسیار مطلوب ارزیابی کردند.

سنگال با نام رسمی جمهوری سنگال کشوری در غرب آفریقا است و پایتخت آن داکار است. اگرچه سنگال نه کشور پهناوری است و نه موقعیتی راهبردی دارد، با این حال نقش برجسته‌ای در سیاست قاره آفریقا بازی می‌کند. 

فرانسوی‌ها نخستین بار در سال ۱۶۵۹ در سنگال بندرگاهی ساختند و نام آن را سن لوئی گذاشتند. این کشور در سال ۱۹۶۰ از زیر سلطه فرانسه خارج شد. سنگال به عنوان کشور ملت آفریقایی که بیش از ۹۰ درصد جمعیت آن را مسلمانان تشکیل می‌دهند به نوعی یک پل فرهنگی بین مسلمانان وآفریقایی ها به‌شمار می‌آید./

پایان پیام

خبرگزاری خانه ملت،

نظر شما