شناسهٔ خبر: 33106442 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه:

درک شب قدر بستگی به شناخت حضرت زهرا(س) دارد

حجت‌الاسلام خاموشی گفت:‌ هر کس بخواهد باطن شب قدر را درک کند باید نسبت به زندگی حضرت زهرا(س) شناخت پیدا کند، در شب‌های قدر با خداوند عهد ببندیم که تقوا و اطاعت از اوامر الهی را در پیش بگیریم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه اندیشه خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام والمسلمین «سیدمهدی خاموشی» بامداد امروز (شنبه، ۴ خرداد ماه) به مناسبت مراسم لیالی قدر که در آستان مقدس امامزاده علی‌اکبر(ع) برگزار شد، گفت:‌ غسل، زیارت امام حسین(ع)، قرائت قرآن و دعای جوشن‌ کبیر از جمله اعمال شب‌های قدر است.

 

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه در شب قدر قرآن بر قلب پیامبر اسلام(ص)  نازل شده است، عنوان کرد: نزول قرآن کریم در این شب سبب شده که خاص باشد.

 

وی با بیان اینکه سوره قدر حقیقت فاطمی و علوی دارد، تصریح کرد:‌ هر کس بخواهد باطن شب قدر را درک کند باید نسبت به زندگی حضرت زهرا(س) شناخت پیدا کند.

 

حجت الاسلام والمسلمین خاموشی با بیان اینکه بر اساس آیات قران در شب قدر ملائکه و روح نازل می‌شوند، اظهار کرد:‌ در شب قدر مقدرات یک سال انسان مشخص می‌شود، خداوند برای بندگان خود خیر و نیکی را می‌خواهد اما بندگان باید برای دریافت آن استعداد و ظرفیت خود را روزآمد کنند.

 

وی با تاکید بر اینکه اگر انسان در مسیر حق نباشد توان دریافت فیض الهی را ندارد، ابراز کرد: از جمله اعمال باارزش در شب قدر کسب علوم دینی و قرآنی است.

 

حجت الاسلام والمسلمین خاموشی با بیان اینکه ۱۳ روایت درباره ارزش و اهمیت حفظ سوره مبارکه ملک وارد شده است، گفت:‌ سوره ملک ربوبیت خداوند متعال را تبین می‌کند، طبق این روایات هر کس آن را حفظ کند در قبر و روز قیامت از عذاب الهی نجات خواهد یافت همچنین حفظ این سوره سپر جهنم و وسیله رسیدن به بهشت است.

 

رییس سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه سوره ملک با اسماء الهی آغاز شده است، تاکید کرد:‌ در آیات قرآن خداوند خطاب به بندگان خود می‌فرماید: هرچه می‌خواهید از من درخواست کنید، بر همین اساس مومنان واقعی همواره نیاز خود را از درگاه خداوند متعال طلب می‌کنند و هرگز به سوی قدرت‌های پوشالی یا بیگانگان روی نمی‌آورند.

 

وی با استناد به روایتی از امام صادق(ع) اظهار کرد: آنان که از محتاج درخواست کنند عمل احمقانه‌ای انجام دادند.

 

حجت الاسلام والمسلمین خاموشی با بیان اینکه انسان همواره باید دنبال کسب رضای الهی باشد، گفت:‌ معیار زندگی الهی کسب رضایت خداوند است زیرا سعادت دنیا و آخرت انسان در به دست آوردن رضای الهی است، اگر ما همچون دوران جنگ تحمیلی در مسیر کسب رضای الهی قرار بگیریم می‌توانیم بر همه مشکلات پیروز شویم.

 

نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به بیانه گام دوم انقلاب رهبر معظم انقلاب، ابراز کرد:‌ ما با اطاعت از دستورات خداوند متعال و ائمه معصومین(ع) می‌توانیم با خودسازی، خانواده سازی و جامعه سازی بیانیه گام دوم انقلاب را محقق کنیم.

 

وی افزود: بر اساس بیانیه گام دوم انقلاب شرق و غرب یا امثال آمریکا در مقابل قدرت و عزتی که خداوند به ما عطا کرده چیزی نیستند و ما می توانیم از آنها عبور کنیم، ما تنها باید به خداوند توکل کنیم چرا که خداوند بر نابودی استکبار جهانی و آمریکا توانا است.

 

حجت الاسلام والمسلمین خاموشی با بیان اینکه مقدمه توکل بر خداوند داشتن تقوا است، خاطرنشان کرد: در شب‌های قدر با خداوند عهد ببندیم که تقوا و اطاعت از اوامر الهی را در پیش بگیریم، همواره یاد شهدا و مرگ باشیم که سبب تزکیه وجود انسان می‌شود.

 

نظر شما