شناسهٔ خبر: 33105194 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

نقض‌ حقوق بشر در عربستان|واکنش پسر سلمان العوده به احتمال اعدام پدرش

R36346/P/S8,90/CT10

عبدالله العوده پسر سلمان عوده مبلغ سعودی، درباره گزارش‌های منتشر شده مبنی بر قصد حکومت عربستان برای اعدام پدرش واکنش نشان داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از عربی 21، عبدالله العوده پسر سلمان عوده مفتی وهابی در عربستان اعلام کرد که اخبار و افشاگری های وحشتناکی از قصد اعدام شیخ های عربستان و در راس آنها شیخ سلمان العوده می رسد و تاکید می کنیم که آگاهی کاملی از این موضوع نداریم.

وی اضافه کرد که دادستانی عمومی در عربستان هم چنان به دنبال اعدام پدرم و القرنی و العمری است.

 


همچنین روزچهارشنبه پس از اعلام گزارش احتمال اعدام عوده و العمری و القرنی ،هشتگ "اعدام شیوخ جرم است" برصفحه حساب توییتر زندانیان عقیدتی دررابطه با حقوق بازداشت شدگان عربستانی گذاشته شد.



این هشتگ عربی با همراهی وسیعی در سایت های اجتماعی عربی روبروشد و هزاران نفر خشم خود را از احتمال اجرای این تصمیم مقامات عربی ابراز و تاکید کردند که این شیوخ سه نفر از مفتیان وهابی جامعه هستند نه تروریست.

مقامات سعودی از سپتامبر 2017 چندین نفر از مفتی ها و فعالان سیاسی در کشور را دستگیر کردند که معروف ترین آنها سلمان العوده و عوض القرنی و علی العمری است. البته پادشاهی عربستان تعداد زندانیان را اعلام نکرده و بر این دستگیری ها صحه قانونی گذاشته است.

نشریه میدل ایست آی به تازگی به نقل از دو منبع دولتی سعودی نوشت: مقامات سعودی تصمیم دارند حکماعدامسلمان العوده، عوض القرنی و علی العمری ازروحانیون عربستانیرا صادر کنند.

به گفته این منابع، حکم اعدام این افراد در مدت زمان کوتاهی پس از پایان ماه رمضان صادر و اجرا خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما