شناسهٔ خبر: 33104912 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: فرارو | لینک خبر

زمان قطعی عرضه اولیه "دکپسول" مشخص شد

عرضه اولیه "دکپسول"؛ از نقدینگی تا سهمیه هر کد و جزئیات عرضه

صاحب‌خبر -
عرضه اولیه
 
به اطلاع کلیه فعالان محترم بازار سرمایه می‌رساند در روز یکشنبه مورخ ۱۳۹۸/۰۳/۰۵ تعداد ۴۰.۰۰۰۰.۰۰۰ سهم معادل ۲۰ درصد از سهام شرکت تولید ژلاتین کپسول ایران به عنوانیکصد و نود و دومین نماد معاملاتی (یکصدو دهمین شرکت در بازار دوم) پذیرفته شده برای اولین بار پس از پذیرش و درج نام شرکت در فهرست شرکت‌های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران در گروه و طبقه ” مواد و محصولات دارویی ” در فهرست نرخ‌های بازار دوم و در نماد “ دکپسول” به شیوه ثبت سفارش جهت کشف قیمت عرضه خواهد شد.

شرکت تولید ژلاتین کپسول ایران با نماد دکپسول و تعداد کل سهام ۲۰۰.۰۰۰.۰۰۰ میلیون سهم و تعداد کل سهام قابل عرضه در عرضه اولیه دکپسول

به مقدار ۴۰.۰۰۰.۰۰۰ (۲۰ درصد کل سهام) با قیمت هر سهم ۵۶۰۰ تا ۵۷۰۰ ریال در روز در روز یکشنبه مورخ ۱۳۹۸/۰۳/۰۵ عرضه اولیه خواهد شد.

مدیر عرضه شرکت کارگزاری صبا تامین و سقف تعهد خرید حداکثر تا ۵۰ درصد سهام قابل عرضه می‌باشد. همچنین متعهد‌های خرید خرید شرکت سرمایه گذاری هامون شمال (سهامی عام) و شرکت کارگزاری صبا تامین (سهامی خاص) خواهد بود.

براساس اطلاعیه مندرجه، حداکثر سهام قابل خرید برای هر شخص حقیقی و حقوقی ۲۰۰ سهم خواهد بود که با فرض سقف قیمتی برای این عرضه و تعلق ۲۰۰ سهم به هر کد مبلغ ۱.۱۴۰.۰۰۰ هزار ریال برای شرکت در عرضه اولیه مورد نیاز خواهد بود.
 
عرضه اولیه
 
 
مبلغ مورد نیاز برای مشارکت در عرضه اولیه دکپسول
با فرض مشارکت ۳۵۰ هزار کد مقدار سهام تخصیص یافته به هر کد به تعداد ۱۱۴ سهم خواهد بود که در سقف قیمتی مبلغ ۶۴۹۸۰۰ ریال نیاز خواهد بود.

با فرض مشارکت ۴۲۰ هزار کد مقدار سهام تخصیص یافته به هر کد به تعداد ۹۵ سهم خواهد بود که در سقف قیمتی مبلغ ۵۴۱۵۰۰ ریال نیاز خواهد بود.

معرفی مختصر دکپسول
شرکت تولید ژلاتین کپسول ایران از شرکت‌های تحت پوشش شرکت داروسازی فارابی میباشد و به طوز مستقیم وابسته به شرکت سرمایه گذاری دارویی تامین (TPICO) است.
 
این شرکت در سال ۱۳۷۶ و با بهره گیری از شش خط تولید پوکه کپسول دارویی آغاز به کار نمود و به جهت نیاز بازار، خطوط تولید خویش را در سال ۱۳۸۲ , و ۱۳۸۸ و ۱۳۹۴ از نظر کیفی و کمی توسعه داده است و هم اکنون با بهره گیری از ۲۶۲ نفر پرسنل و ۱۴ خط تولید کاملا مدرن و اتوماتیک و نیز تجهیزات کنترلی بسیار مجهز با ظرفیت عملی سالانه معادل ۶.۳ میلیارد پوکه کپسول به صورت انحصاری مسئولیت تولید انواع پوکه سخت ژلاتینی کپسول دارویی را به صورت چاپ شده و نیز چاپ نشده بعهده دارد.
 
شرکت علاوه بر تامین نیاز مشتریان داخلی کشور، بخشی از تولیدات فعلی خود را به صادرات اختصاص داده است و به کشور‌های خاورمیانه و CIS صادر مینماید.
 
تعهد اصلی شرکت در مرحله اول تامین پوکه کپسول داخلی بوده و ظرفیت لازم در این خصوص ایجاد نموده است. در مرحله دوم بازار‌های منطقه و جهان فرصت‌هایی است که در بخش صادرات برای مازاد ظرفیت هدف گذاری شده است. شرکت در حال حاضر رقیب داخلی ندارد.
 
عرضه اولیه
سهامداران عمده دکپسول

گزارش عملکرد ۱۲ ماهه دکپسول
بر اساس گزارش حسابرسی شده شرکت تولید ژلاتین کپسول ایران بر اساس گزارش حسابرسی نشده در دوره ۱۲ ماهه منتهی به ۱۳۹۷/۱۲/۲۹ به ازای هر سهم ۷۵۵ ریال سود محقق کرده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۲ ٪ رشد داشته که عمدتا بدلیل رشد ۹۸ ٪ سود (زیان) عملیاتی میباشد. این شرکت براساس عملکرد ۱۲ ماهه برای سال مالی منتهی به ۱۳۹۷/۱۲/۲۹ مبلغ ۱۵۱.۰۲۴ میلیون ریال سود خالص محقق کرده است.

نظر شما