شناسهٔ خبر: 33103274 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه دنیای‌اقتصاد | لینک خبر

سلیمی: گزارش ۶ ماهه اجرای برجام به مجلس ارائه شود

مهر : عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس گفت: قرار بر این بود که هر ۶ ماه یک بار گزارشی در مورد روند اجرای برجام به مجلس ارائه شود اما حدود یک سال است که این گزارش ارسال نشده است.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام علیرضا سلیمی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی طی تذکری شفاهی، اظهار داشت: قرار بر این بود که کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس هر ۶ ماه یک بار گزارشی در باره روند اجرای برجام به مجلس ارائه دهد.

وی افزود: متأسفانه یک سال است که کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس چنین گزارشی را جهت قرائت در صحن علنی مجلس ارائه نکرده است.

نماینده مردم محلات در مجلس در ادامه در تذکری به سازمان صدا و سیما، گفت: صدا و سیما به ویژه در برنامه‌های پخش زنده باید از افرادی دور اندیش دعوت کند که در صحبت‌های خود مصالح ملی را رعایت کنند؛ متأسفانه گاهی می‌بینیم از شبه کارشناسان در صدا و سیما استفاده می‌شود و آنان مسائل اختلاف میز آمیز مذهبی را در مباحث خود مطرح می‌کنند.

علی لاریجانی در پاسخ به تذکر اول سلیمی گفت: گزارش برجام سر موقع از سوی وزارت خارجه ارائه شد و به کمیسیون امنیت ملی مجلس ارسال شده و این کمیسیون در حال بررسی آن است.

وی در خصوص تذکر بعدی نماینده مردم محلات گفت: حرف شما صحیح است و صدا و سیما و دیگر رسانه‌ها از مطرح شدن مسائل اختلافی بین مذاهب در رسانه‌های خود پرهیز کنند و دقت لازم در این باره باید صورت گیرد.

 

نظر شما