شناسهٔ خبر: 33103125 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: نیروی انتظامی قدیمی | لینک خبر

توقیف یک فروند شناور حامل سوخت قاچاق در آب های شمالی خلیج فارس

گروه ناجا - فرمانده مرزباني استان خوزستان از توقيف يک فروند شناور و کشف 30 هزار ليتر سوخت قاچاق در آب‌هاي شمالي خليج فارس خبر داد.

صاحب‌خبر -
 

سردار "لطفعلي پاکباز" در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس در تشريح اين خبر اظهار داشت: در راستاي طرح تشديد كنترل نوار مرزي و جلوگيري از خروج سرمايه هاي ملي و هرگونه قاچاق، ماموران پايگاه درياباني آبادان با اشراف اطلاعاتی دقیق از منطقه روز گذشته موفق شدند يک فروند شناور تجاري حامل سوخت قاچاق را هنگام خروج از آب‌هاي کشور متوقف کنند.

وی افزود: ماموران در بازرسي از شناور، 30 هزار ليتر سوخت از نوع گازوئيل که با هدف خروج از کشور و عرضه به دلالان کشورهاي حوزه خليج فارس در مخزن شناور جاساز شده بود را کشف کردند.

فرمانده مرزباني استان خوزستان با اشاره به دستگيري يک متهم در اين رابطه تصریح کرد: برابر اعلام کارشناسان، ارزش ریالی محموله  یک میلیارد و 500 میلیون ریال برآورده شده که به همراه متهم پس از تکميل پرونده مقدماتي، تحويل مراجع ذي‌صلاح شدند.

سردار پاکباز عنوان کرد: قاچاقچيان به بهانه صيادي و فعاليت هاي تجاري سوخت، يارانه دريافت می کنند این  در حالی است که بدون هيچ گونه فعاليت صيادي و دريانوردي اقدام به فروش سوخت به شناورهاي کشورهاي همسايه مي کنند که دريابانان خوزستان با هوشياري در کنترل و نظارت دقيق بر شناورها، از خروج غيرقانوني سوخت از کشور جلوگیری می کنند.#


انتهاي خبر // پایگاه خبری پلیس ایران

مشاهده خبر ارسال شده بعد

نظر شما