شناسهٔ خبر: 33102565 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

کارت یارانه جایگزین ضامن بانکی

نماینده مردم تبریز در مجلس گفت:کارت یارانه جایگزین ضامن بانکی برای دریافت وام زنان سرپرست‌خانوار شود.

صاحب‌خبر -

کارت یارانه جایگزین ضامن بانکیبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،ساعی نماینده مردم تبریز در مجلس، از معضل تامین ضامن برای دریافت وام بانکی به عنوان مانع زنان سرپرست‌خانوار در رفع مشکلات مالی این قشر یادکرد و تاکیدکرد که دولت در این رابطه باید با اختصاص کارت یارانه از زنان سرپرست‌خانوار حمایت کند.

ساعی، در رابطه با مشکل زنان سرپرست‌خانوار در معرفی ضامن به بانک‌ها که خود عاملی در جهت انصراف تعداد زیادی از آنها برای دریافت این تسهیلات است، اظهار داشت: زنان سرپرست خانوار به دلیل نداشتن حامی با مشکلاتی در معرفی ضامن برای دریافت تسهیلات بانکی مواجه هستند، از سوی دیگر بانک‌ها نیز از این حق برخوردار هستند که تضمینی برای برگشت مبلغی که به عنوان ودیعه در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهند، داشته باشند.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: البته مسوولان می‌توانند به عنوان جایگزین ضامن کارمند و ... از کارت یارانه استفاده کنند و برای زنان سرپرست خانوار که با مشکلات مالی جدی مواجه هستند، روش‌های جایگزین تخفیفی در نظر بگیرند.

وی تصریح کرد: هم‌اکنون مسوولان مربوطه در سازمان بهزیستی و بانک مرکزی باید برای رفع مشکل افراد کم درآمد همچون زنان سرپرست خانوار که قادر به ارائه ضامن برای دریافت وام بانکی نیستند به یک توافقی برسند و این مشکل را در قالب تفاهم‌نامه‌ای حل کنند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با یادآوری اقدامات حمایتی نمایندگان مجلس برای کمک به زنان سرپرست خانوار، یادآور شد: مجلس شورای اسلامی در حمایت از زنان سرپرست خانوار موضوع بیمه آن‌ها را در بودجه لحاظ کرد همچنین در شرایط کنونی حمایت از این قشر توسط اختصاص کالابرگ را از وزارتخانه‌های مربوطه پیگیر هستیم، کمااینکه در نشستی هم که با رئیس جمهور داشتیم به صورت خاص موضوع زنان سرپرست‌خانوار را مطرح کردم تا به دلیل اینکه در شرایط کنونی در تامین معیشت خود در مضیقه هستند، دستور دهند وزارتخانه‌‎ها در قالب کمک‌های مالی و کالابرگی از این قشر حمایت کنند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: ما باید این روند را به‌گونه‌ای پیگیری کنیم که از رسیدن این نوع کمک‌ها به دست زنان سرپرست خانوار اطمینان حاصل شود، چرا که تاکنون تعداد محدودی از آن‌ها که اغلب از دهک‌های پایین جامعه بوده‌اند این کمک‌ها را دریافت کرده‌اند، بنابراین لازم است که دولت با سرعت بیشتری این امکانات را در اختیار تمام زنان سرپرست خانوار قرار دهد.

 

انتهای پیام/ش

دولت روند ارائه کالابرگ به زنان سرپرست‌خانوار را تسریع بخشد

برچسب‌ها:

نظر شما